2D-pelihahmon suunnittelu ja luonti digitaalisesti
Kuopusjärvi, Arttu (2025)
Kuopusjärvi, Arttu
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025101626110
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025101626110
Tiivistelmä
Tässä tutkielmassa käytiin läpi hahmon luonnin perusteita ja sääntöjä mitä käytetään hyvien hahmojen suunnittelussa sekä perinteisessä, että digitaali-sessa mediassa. Tutkielma tavoitteena oli hyödyntää näitä sääntöjä käytän-nössä hahmon suunnittelussa ja taltioida suunnitteluprosessi. Hyvät hahmot käyttävät harkittua muotokieltä ja värimaailmaa kertoakseen katsojille enem-män itsestään sekä taustastaan.
Tapaustutkimuksena tehty työ käytti tietoperustana erinäisiä artikkeleita ja vi-deoita internetistä sekä tekijän henkilökohtaista ammattitaitoa. Käytetyt työkalut ja ohjelmisto olivat tekijän omat. Lähteet löytyvät lähdesivulta.
Tapaustutkimuksena tehty työ käytti tietoperustana erinäisiä artikkeleita ja vi-deoita internetistä sekä tekijän henkilökohtaista ammattitaitoa. Käytetyt työkalut ja ohjelmisto olivat tekijän omat. Lähteet löytyvät lähdesivulta.