Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelijan palautuminen ongelmanratkaisukeskeisistä kohtaamisista

Ruuttunen, Alisa (2025)

 
Avaa tiedosto
Ruuttunen_Alisa.pdf (398.3Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Ruuttunen, Alisa
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025102126248
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella, miten onnistua palautumisessa ongelmanratkaisukeskeisistä asiakaspalvelukohtaamisista. Asiakaspalvelun työnkuvaan kuuluu ongelmanratkaisukeskeisiä kohtaamisia, kuten reklamaatiot, vaikeat asiakastilanteet ja aggressiivinen käyttäytyminen. Lisäksi tarkasteltiin HR:n roolia palautumisen tukemisessa, hyödyntäen mahdollisimman ajankohtaisia lähteitä ja tämän pohjalta luotiin palautumisen seurantalista, joka mahdollistaa useamman palautumisenkeinon yhdistämisen ja hyödyntämisen.

Asiakaspalvelutyössä on useita kuormitustekijöitä, jotka vaikuttavat asiakaspalvelijan hyvinvointiin ja jaksamiseen. Jotta asiakaspalvelija pystyy tuottamaan laadukasta palvelua, on hänen palauduttava ajoissa ja ennaltaehkäistävä pitkittynyttä stressiä. Työ rajattiin Suomessa tapahtuvaan kaupanalan ongelmanratkaisukeskeiseen asiakaspalvelutyöhön, johon kuuluu reklamaatiot ja vaikeat asiakastilanteet.

Tietoperustassa käsiteltiin stressiä, kuormitustekijöistä palautumista ja HR:n vaikuttamismahdollisuuksista tukeakseen palautumista. Lisäksi paneuduttiin stressin vaikutukseen kehoon ja mieleen, sitä kautta myös suorituskykyyn. Avattiin palautumisen merkitystä asiakaspalvelutyön kannalta ja esiteltiin palauttavia menetelmiä resurssien hankintaa varten, painottaen perustarpeiden, kuten unen, liikunnan ja ruokailun oikeanlaisen toteutustavan tärkeyttä. Tämän jälkeen esiteltiin menetelmiä, joita HR voi hyödyntää auttaakseen ja tukeakseen asiakaspalvelijoiden palautumista.

Lopuksi on tuotettu palautumisen seurantalista ja ehdotus HR:lle, sekä arvioitu omaa oppimista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste