Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Technological Frames and Learning Experiences: Students' Interpretations of Rule-Based Chatbots in Higher Education

Alanko-Turunen, Merja; Kupiainen, Olli-Jaakko; Raaska, Mari (2025)

 
Avaa tiedosto
AlankoM_etal_technological_frames_and.pdf (940.3Kt)
Lataukset: 


Alanko-Turunen, Merja
Kupiainen, Olli-Jaakko
Raaska, Mari
Editoija
Pucihar, Andreja
Kljajić Borštnar, Mirjana
Blatnik, Staša
Marolt, Marjeta
Bons, Roger W. H.
Smit, Koen
Glowatz, Matthias
Univerza v Mariboru
2025
doi:10.18690/um.fov.4.2025.11
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20251028103640
Tiivistelmä
This study examines how students construct technological frames of rule-based chatbots and how these frames relate to their learning experiences, particularly information processing and reflection. This research is grounded in the social construction of technology and technological frames theory. Semi-structured interviews were conducted with 45 undergraduate students at a University of Applied Sciences. Through thematic analysis, three distinct technological frames were identified: collaborative, completion-driven, and unhelpful. Each frame was found to shape how chatbot technology was engaged with and integrated into students’ learning processes. This study extends technological framing theory to the educational field, linking technological frames to students' learning experiences. We also provide an empirically grounded framework that helps understand student learning experiences within chatbot-supported learning environments. This research contributes to an understanding of how interpretations of technology construct educational experiences and emphasizes the critical relationship between pedagogy and technology.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste