Operatiivisen koordinaattorin päiväkirja
Andersson, Matias (2025)
Andersson, Matias
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025110627247
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025110627247
Tiivistelmä
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä seurataan operatiivisen koordinaattorin ammatillista kehitystä uudessa tehtävässä. Seurantajakso kestää kahdeksan viikkoa ajalla 1.9-24.10.2025, ja siihen sisältyy yhteensä 40 työpäivää.
Opiskelija työskentelee kansainvälisessä fintech-yrityksessä, joka tarjoaa muun muassa laskurahoituspalveluita. Työssä tarkastellaan operatiivisen koordinaattorin työnkuvaa ja ammatillista kasvua uuden tuotteen parissa ja uuden tiimin jäsenenä. Alkuvaiheessa painopiste on uuden oppimisessa olemassa olevalla markkinalla ja myöhemmin työ keskittyy tuotteen lanseeraamiseen uusille markkinoille
Seurantajakson tueksi on valittu neljä teemaa, jotka jakautuvat tasaisesti eri viikoille. Teemat ovat: uuteen tehtävään ja tuotteeseen orientoituminen, dokumentoinnin kehittäminen, prosessien kuvaus ja parantaminen sekä asiakaspalvelu ja kommunikointi. Jakson aikana opiskelija laatii päivittäisiä päiväkirjamerkintöjä ja viikoittaisia analyyseja, joissa käytännön kokemuksia peilataan tietoperustaan, valittuihin teemoihin ja ammatilliseen kehittymiseen.
Opiskelija työskentelee kansainvälisessä fintech-yrityksessä, joka tarjoaa muun muassa laskurahoituspalveluita. Työssä tarkastellaan operatiivisen koordinaattorin työnkuvaa ja ammatillista kasvua uuden tuotteen parissa ja uuden tiimin jäsenenä. Alkuvaiheessa painopiste on uuden oppimisessa olemassa olevalla markkinalla ja myöhemmin työ keskittyy tuotteen lanseeraamiseen uusille markkinoille
Seurantajakson tueksi on valittu neljä teemaa, jotka jakautuvat tasaisesti eri viikoille. Teemat ovat: uuteen tehtävään ja tuotteeseen orientoituminen, dokumentoinnin kehittäminen, prosessien kuvaus ja parantaminen sekä asiakaspalvelu ja kommunikointi. Jakson aikana opiskelija laatii päivittäisiä päiväkirjamerkintöjä ja viikoittaisia analyyseja, joissa käytännön kokemuksia peilataan tietoperustaan, valittuihin teemoihin ja ammatilliseen kehittymiseen.