Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin ja asiakasviestinnän hyödyntäminen asuntolaina-asiakkaille finanssialalla

Martovaara, Santeri (2025)

 
Avaa tiedosto
Martovaara_Santeri.pdf (4.141Mt)
Lataukset: 


Martovaara, Santeri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111027527
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asuntolainamarkkinoinnin nykytilaa ja asiakkaiden kokemuksia vastaanotetusta viestinnästä. Tutkimuksessa selvitettiin, milloin pankilta toivotaan yhteydenottoa, missä kanavissa yhteydenottojen tulisi tapahtua ja millaiseksi markkinoinnin nykytila koettiin.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin markkinointiviestinnän nykytila sekä asiakaskokemuksen ja asiakasviestinnän termejä. Lisäksi mallinnettiin teorian kautta asiakkaan oletettua ostopolkua. Empiiriset tutkimukset toteutettiin yhdistelmätutkimuksena, jossa hyödynnettiin sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista lähestymistapaa. Tutkimuksen kohteena olivat täysi-ikäiset henkilöt. Kyselytutkimukseen vastasi 50 henkilöä, ja haastateltavaksi valikoitui 3 henkilöä.

Tutkimustuloksissa korostuu asiakkaan elämäntilanteen tunnistamisen tärkeys. Pankilta odotetaan oikeanlaista markkinointiviestintää omaan elämäntilanteeseen sopien; eri-ikäiset ja eri elämäntilanteessa olevat asiakkaat toivovat erilaista markkinointisisältöä. Viestintäkanavien osalta toivottiin suosittavan sähköisiä kanavia, ja etenkin pankin omat viestintäkanavat nähtiin hyvinä. Kohdennettua markkinointia ei juuri toivottu, vaan pankilta toivottiin yhteydenottoa silloin kun asiakas on ilmaissut sitä tarvitsevansa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste