Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma yritykselle Right Investment Oy

Tuominen, Marlei (2025)

 
Avaa tiedosto
Tuominen_Marlei.pdf (3.452Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Tuominen, Marlei
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111428036
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä luodaan digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma konsultointiyritys Right Investment Oy:lle. Työ on tarpeellinen, sillä yritys ei tällä hetkellä tee markkinointia, eikä sillä ole siihen tarvittavaa suunnitelmaa. Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä syntyvän tuotoksen tavoitteena on kasvattaa toimeksiantajayrityksen tunnettuutta sekä asiakasvirtaa. Aihe on tärkeä, koska kilpailu alalla on kovaa, ja erottuakseen kilpailijoista yritys tarvitsee selkeän markkinointisuunnitelman.

Opinnäytetyön tietoperustan ensimmäisessä luvussa käydään läpi digitaalista markkinointiviestintää yleisesti. Luvussa käsitellään muun muassa käsitteitä inbound- ja outbound-markkinointi, hakukonemarkkinointi sekä markkinoinnin automaatio. Luvussa tutustutaan siihen, miten sähköpostia voidaan käyttää markkinoinnin välineenä sekä miten sosiaalisessa mediassa voidaan tehdä markkinointia. Luvun lopussa tarkastellaan digitaaliseen markkinointisuunnitelmaan valittuja sosiaalisen median kanavia, eli Instagramia ja Linkediniä.

Työn empiirisessä osassa tarkastellaan markkinointiviestinnän suunnittelua sekä SOSTAC-mallia, jonka mukaan markkinointiviestintäsuunnitelma on rakennettu. Tietoperustassa käydään läpi SOSTAC-mallin vaiheet, eli nykytilanne, tavoitteet, strategia, taktiikat, toimenpiteet, seuranta ja mittaaminen. Luvussa käsitellään myös muun muassa ostajapersoonia, SWOT-analyysejä sekä toimeksiantajayrityksen kannalta että sen kilpailijoiden kannalta, SMART-mallia tavoitteiden määrittelemisen tukena, asiakkaan ostopolkua sekä KPI-mittareita. Tämä luku toteutetaan vetoketjumallilla, eli tietoperusta ja empiria kulkevat luvussa vuorotellen. Jokaisen SOSTAC-mallin vaiheen kohdalla kerrotaan siis ensin tietoperusta kyseisestä vaiheesta, ja sen jälkeen sovelletaan tätä tietoa digitaalisen markkinointiviestintäsuunnitelman toteutuksessa.

Työ on rajattu koskemaan vain digitaalista markkinointiviestintää. Muita markkinointikeinoja ei käytetä suunnitelman laatimisessa. Koska kyseessä on pienyritys, työ rajataan koskemaan vain orgaanista markkinointia, eikä maksettua mainontaa oteta huomioon. Sosiaalisessa mediassa käytetyt kanavat rajataan koskemaan Instagramia sekä Linkediniä.

Valmis digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma sisältää ostajapersoonat, SWOT-analyysin, tavoitteet, asiakkaan ostopolun, viestintäkanavat, toimenpiteet sekä seurannan ja mittaamisen ja se on heti valmis käytettäväksi. Työ laaditaan vuoden 2025 kesän ja syksyn aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste