Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Developing a customer relationship management model in a growth company

Helenius, Niklas (2025)

 
Avaa tiedosto
Helenius_Niklas .pdf (262.5Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Helenius, Niklas
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111928696
Tiivistelmä
This thesis looks into customer relationship management from an IT-company perspective. The commissioning company operates in business-to-business market and has a growth strategy.

The objective for this thesis was to create a customer relationship management model for the commissioning company. The model was needed to gain competitive advantage and to succeed in the growth objectives.

The purpose of this thesis was to research what a customer relationships management model needs to include so that it helps a company to succeed in the growth strategy. The research included evaluating the current customer relationship management model and the analysis on the parts that currently work and the parts that need improvement.

The research questions were what needs to be included in the customer management model for the commissioning company for them to gain competitive advantage from the renewal of the model and how different departments use the customer information to gain competitive advantage in the sales process.

The outcome for this thesis was that the current CRM model is correct with customer segmentation and profiling but the implementation inside the company hasn’t been successful and the main obstacle in the use of the model is customer information and documentation handling.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste