Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

IIDAFIT Brändiopas

Tolppanen, Iida (2025)

 
Avaa tiedosto
Tolppanen_Iida.pdf (2.683Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Tolppanen, Iida
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112028778
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi perustamisvaiheessa oleva yritys IIDAFIT, joka erikoistui naisille suunnattuihin verkkovalmennuksiin. Yrityksen tarkoituksena oli tarjota asiakkaillensa kokonaisvaltaista henkilökohtaista verkkovalmennusta, joka huomioi yksilöllisesti asiakkaiden tarpeet ja tavoitteet tukien asiakkaiden hyvinvointia monipuolisesti.

Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia yritykselle brändiopas, jonka avulla voitiin rakentaa vahva ja yhtenäinen brändi sekä suunnitella onnistunut lanseeraus brändille. Työssä keskityttiin brändin rakennusprosessiin, ja sen sisältöön kuuluivat yrityksen käytännönläheiset brändiohjeistukset sekä tiivistetty lanseeraussuunnitelma sisältäen aikajanan.

Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä vuonna 2025, ja sen aikana kerättiin aineistoa kirjallisuuden ja ajankohtaisten verkkolähteiden avulla. Työssä hyödynnettiin myös ajankohtaisia lehtiartikkeleita ja digitaalisia julkaisuja, jotka toivat laajemmin näkökulmaa nopeasti muuttuvaan mediaympäristöön ja sen vaikutuksiin brändin rakennuksessa. Näiden lähteiden avulla voitiin tarkastella aihetta sekä teoreettisesta että käytännönläheisemmästä näkökulmasta, mikä tuki opinnäytetyön tavoitteena olevaa käytännönläheisen brändioppaan luomista. Menetelmiä sovellettiin brändistrategian ja lanseeraussuunnitelman luomisessa, jotta lopputulos vastaisi toimeksiantajan käytännön tarpeita selkeydellään sekä helppolukuisuudellaan toimeksiantajan lukihäiriön vuoksi. Työn tuloksena syntyi käyttövalmis brändiopas, joka sisälsi yrityksen brändiohjeistuksen ja lanseeraussuunnitelman.

Työn onnistumista mitattiin sen mukaan, kuinka hyvin asetetut tavoitteet saadaan vietyä käytäntöön oppaan avulla. Onnistumisen mittareina toimivat brändin tunnistettavuuden ja tunnettuuden kasvu, ensimmäisten pitkäaikaisten asiakkaiden hankinta sekä yrityksen digitaalisen näkyvyyden kehittyminen. Brändin näkökulmasta oppaan onnistumista arvioitiin henkilöbrändin vahvistumisella, vaikuttaja-aseman kehittymisellä ja brändin visuaalisen sekä viestinnällisen ilmeen johdonmukaisuuden kehityksellä. Lisäksi brändiopas tukee yritystä rakentamaan tunnistettavan ja yhtenäisen brändin sekä toteuttamaan onnistuneen lanseerauksen kilpailullisilla markkinoilla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste