Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Social media marketing plan for PikaPay Oy

Raepuro, Lauri (2025)

 
Avaa tiedosto
Raepuro_Lauri.pdf (1.236Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Raepuro, Lauri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112128930
Tiivistelmä
Tässä lopputyössä kootaan alustava, käytännössä vielä muotoansa muuttava, sosiaalisen median markkinointi suunnitelma PikaPay Oy:lle, PikaPay lähestyi Haaga-Heliaa asiassa ja kirjoittaja otti suunnitelman työnalle.

Jonottamista voidaan pitää Suomen kansallisurheiluna, jonottaminen itsessään on melko työlästä ja saattaa vaatia hermoja. Pikapay lähti tätä haastetta ratkomaan, tavoitteenaan poistaa jonottaminen kokonaan. Esimerkkinä jonottamisesta voi käyttää lounaan tilaamista, missä monesti saattaa joutua jonottamaan jotta pääsee tilaamaan ja jonottamaan uudestaan maksamaan tilattu tilaus.

PikaPay on Itä-Suomessa perustettu start-up yritys jonka tavoitteena on maksujen maksamisen yksinkertaistaminen, etenkin lounasravintola ympäristössä. Myöhemmin PikaPay saattaa levittää toimintaa myös tapahtumiin ja muihin vastaaviin. Start-up yrityksenä PikaPay:llä ei ole markkinointiosastoa tai suurta varantoa käyttää ulkopuolisia, joten tästä päästään tämän lopputyön tarkoitukseen: Tutkia ja kehittää yksinkertainen, mutta tehokas sosiaalisen median markkinointisuunnitelma PikaPay:lle.

PikaPay:n ollessa alkutaipaleella on myös syytä hieman rajata lopputyön laajuutta, siten että markkinointi todellisuudessa toteutetaan muutamassa valitussa kanavassa, ehkä jonkinlaatuisen julkisen tempauksen säestämänä.

Teoreettinen puoli lopputyössä keskittyy kahden markkinoinnin ammattilaisten kanssa suoritettuun haastattelu- ja sparraussessioon. Samalla teoria hyödyntää olemassa olevia kartoitusmalleja, tomintaraameja sekä olemassa olevia sosiaalisen markkinoinnin toimijoita.

Ajallisesti suunnitelma luodaan vuoden 2025 aikana ja lopputyö tulee antamaan hyvän lähtökohdan sekä kontakteja PikaPay:lle.
 
Queuing, the present participle of queue, a noun mainly used to describe a line of waiting people or vehicles. If queuing was a sport, Finland’s common folk would be the undisputed masters of the universe in it. Queuing can be a somewhat cumbersome affair, exhausting both time and nerves. The elimination of queuing, in certain instances, was chosen as the mission of PikaPay.

PikaPay, at least at the time of the project, is an Eastern Finland founded startup that aims to digitalize the daily interactions in food serving establishments, public events and other such ven-ues. By digitalizing the payment process in particular, PikaPay aims to simplify the process of, for example, ordering lunch at a restaurant, hence the name PikaPay, roughly translated “QuickPay”. This will in turn help consumers and restaurants to get the transactional part of the interaction out of the way, either via preorder or paying at the table.

The act of queuing for your chosen meal, then perhaps queuing again to pay for said meal can be simplified through a unified app, believes PikaPay.

Being a startup company PikaPay does not have access to an in-house marketing division or vast amounts of funding to hire an external marketing team, and they chose to instead use the funds at hand for further polish the PikaPay-App. This brings us, dear readers, to the project of this thesis: Research and develop a simple, yet effective Social Media Marketing Plan for Pika-Pay.

Thus, a setting, or demarcation if you will, for the project at hand is in order. The marketing plan will mainly focus on the chosen channels, a possible outdoor stunt or two. The channels may change or be combined during the project as social media is an ever-evolving beast. The plan will also only be centred around the idea of getting PikaPay and their core message “out there”. The plan will also mainly focus on the lunch payment side of services.

Theoretical side of the coin will mostly focus on interviews with seasoned marketing professionals, hopefully a few restaurants, PikaPay themselves and end users along the way. Some influence, of course, will be from published texts and references to known sources, but mainly in-sights and learning will come as the project progresses.

Timewise, first discussions indicated “as soon as possible” to be the preferred delivery time. Up-on further sparring of the matter, a timeframe of ten weeks, but no later than September of 2025, was agreed. Closing on this note the result will be a good plan, a first foothold if you will, on how to execute their social marketing for PikaPay.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste