Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vaikuttajan henkilöbrändin kestävyys ja uskottavuus

Seppänen, Anni (2025)

 
Avaa tiedosto
Seppanen_Anni.pdf (536.9Kt)
Lataukset: 


Seppänen, Anni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112129020
Tiivistelmä
Vaikuttajamarkkinoinnin yleistymisen myötä huomio on kiinnittynyt siihen, ketkä vaikuttajista menestyvät alallaan parhaiten. Tämän tutkimustyyppisen opinnäytetyön tarkoituksena oli tunnistaa sosiaalisen median vaikuttajien henkilöbrändien kestävyyden ja uskottavuuden kannalta merkittäviä tekijöitä.

Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin useita näkökulmia sosiaalisen median vaikuttajien henkilöbrändeihin liittyvistä aspekteista. Opinnäytetyön tietoperustassa tarkasteltiin ensiksi sosiaalisen median vaikuttajiin, vaikuttajamarkkinointiin ja henkilöbrändiin liittyvää terminologiaa. Työssä käytetyt tietolähteet kerättiin pääosin vaikuttajamarkkinoinnin alan kirjallisuudesta ja internet-artikkeleista.

Tämän työn tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista menetelmää ja haastateltiin kolmea vaikuttajamarkkinoinnin alalla vakiintuneessa asemassa työskentelevää sosiaalisen median vaikuttajaa. Haastattelut suoritettiin puolistrukturoidusti mahdollisimman kattavien vastausten saamiseksi.

Selvityksen perusteella saatiin selville, että vaikuttajan henkilöbrändin kestävyyttä ja uskottavuutta puoltavat tietyt ominaispiirteet. Opinnäytetyö esittää, että kyseiset ominaispiirteet liittyvät vahvasti arvoihin ja niiden viestintään, samaistuttavuuteen, vastuulliseen kriisinhallintaan, aktiiviseen sitouttamiseen, ammatilliseen henkilöbrändin kehittämiseen ja kykyyn sopeutua muuttuvassa mediaympäristössä. Tässä opinnäytetyössä syvennyttiin edellä mainittuihin teemoihin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste