Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Brändiuudistus yritykselle CaTe Nordic Beauty

Ojuva, Hilla (2025)

 
Avaa tiedosto
Ojuva_Hilla.pdf (3.559Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Ojuva, Hilla
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112229081
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee luonnonkosmetiikkabrändin CaTe Nordic Beautyn brändiuudistusta sekä sen pohjalta päivitettyä brändikäsikirjaa. Brändiuudistus nousi ajankohtaiseksi aiheeksi visuaalisen ilmeen kehittämistarpeen myötä, mikä tarjosi samalla mahdollisuuden vahvistaa brändi-identiteettiä ja yhtenäistää viestintää eri kanavissa. Uudistuksen keskeisenä tavoitteena oli huomioida entistä paremmin CaTe Nordic Beautyn pääkohderyhmä, eli yli 35-vuotiaat naiset.

Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee brändin teoriaa, brändi-identiteettiä, visuaalista ilmettä sekä brändikäsikirjan roolia johdonmukaisessa työskentelyssä. Teoriaosuudessa tarkastellaan brändäystä strategisena työkaluna ja asiakasymmärryksen merkitystä sen kehittämisessä. Brändäyksen avulla yritys voi erottua kilpailijoistaan ja luoda asiakkaille lisäarvoa. Brändikäsikirja tarjoaa selkeät ohjeet visuaaliseen ja viestinnälliseen käyttöön, tukee markkinointitoimenpiteiden suunnittelua ja toimii yhtenäisenä sekä kustannustehokkaana työkaluna yrityksen työntekijöille ja muille sidosryhmille.

Ennen brändikäsikirjan päivittämistä tarkasteltiin CaTe Nordic Beautyn nykytilaa sekä toteutettiin kilpailija-analyysi. Aiempi brändikäsikirja sisälsi useita edelleen toimivia ja brändin identiteettiä tukevia ratkaisuja, minkä vuoksi muutoksia ei tehty esimerkiksi bränditarinaan, värimaailmaan, pakkauksiin, logoon tai typografiaan. Brändiuudistuksen painopiste keskittyi visuaalisen ja viestinnällisen ilmeen selkeyttämiseen sekä käytännönohjeistuksen ajantasaistamiseen. Toiminnallisen työn produktina syntynyt päivitetty brändikäsikirja sisältää tarkennetut linjaukset esimerkiksi kuvamaailmasta, viestinnän kärjistä, äänensävystä sekä brändin soveltamisesta sosiaaliseen mediaan. Brändikäsikirja on toteutettu Canvaan, mikä mahdollistaa mahdollisimman helpon päivittämisen ja ylläpidon muuttuvien tarpeiden mukaisesti. Tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle selkeä ja helposti hyödynnettävä työkalu, joka tukee yhtenäistä ja kohderyhmää puhuttelevaa viestintää.

Vastuullisuustrendien myötä luonnonkosmetiikka-ala on kasvava markkina, jossa kilpailun myötä erottuvan brändin merkitys korostuu entisestään. Brändityöskentely vaatii pitkäjänteistä ja strategista otetta. Päivitetty brändikäsikirja tukee CaTe Nordic Beautyn liiketoimintaa varmistamalla viestinnän ja visuaalisen ilmeen yhtenäisyyden. Se vahvistaa brändin tunnistettavuutta, lisää luotettavuutta asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden näkökulmasta sekä tehostaa markkinointimateriaalien tuotantoa, mikä edistää yrityksen kasvua ja auttaa erottautumaan luonnonkosmetiikka-alan kilpailussa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste