Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Esikouluikäisten mielenterveyden tukeminen

Siivikko, Kaisa-Maria; Similä, Milla (2025)

 
Avaa tiedosto
Milla Simila_Kaisa Siivikko.pdf (1.207Mt)
Lataukset: 

Avoin saatavuus / Open access / Öppen tillgång
Siivikko, Kaisa-Maria
Similä, Milla
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112629895
Tiivistelmä
Toiminnallinen opinnäytetyömme käsittelee esikouluikäisten mielenterveyden tukemista ennen kouluikää kaveri ja tunnetaitojen vahvistamisen kautta. Tavoitteenamme on tukea lasten tunnetaitojen kehittymistä toiminnallisin menetelmin. Toteutimme Oulun kaupungin Tuulikellon päiväkodin esikouluryhmälle toiminnallisen aamupäivän, jonka aikana harjoiteltiin tunne ja kaveritaitoja. Kohderyhmänä olivat esikouluikäiset lapset, varhaiskasvatuksen henkilöstö sekä lasten vanhemmat. Opinnäytetyömme tavoitteena on vahvistaa esikouluikäisten lasten tunne- ja sosiaalisia taitoja ennen kouluikää. Lisäksi pyrimme lisäämään varhaiskasvatuksen henkilöstön ja vanhempien tietoisuutta tunnetaitojen merkityksestä lapsen mielenterveyden tukemisessa. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena projektina yhteistyössä Oulun kaupungin Tuulikellon päiväkodin kanssa. Hyödynsimme osallistavia ja toiminnallisia menetelmiä, kuten leikkejä, keskusteluja ja draamaharjoituksia, jotka edistivät lasten tunne ja kaveritaitojen oppimista. Toiminnallinen aamupäivä sai myönteistä palautetta sekä lapsilta että henkilökunnalta. Lapset osallistuivat innokkaasti ja oppivat tunnistamaan sekä nimeämään tunteita aiempaa paremmin. Henkilökunta koki, että toiminnalliset menetelmät tukivat lasten tunne ja kaveritaitojen kehittymistä, ja he saivat uusia ideoita menetelmien hyödyntämiseen päivittäisessä työssä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste