Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Pankin liike- ja mainoslahjojen kehittäminen

Kallo, Jasmin (2025)

 
Avaa tiedosto
Kallo_Jasmin.pdf (1.154Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kallo, Jasmin
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112830524
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää pankin liike- ja mainoslahjakäytäntöjä vastaamaan paremmin pankin arvoja, asiakaskokemusta ja brändiä. Tarkoituksena oli selvittää, millaisia liike- ja mainoslahjoja työntekijät pitävät toimivina eri asiakastilanteissa sekä miten lahjojen avulla voidaan vahvistaa pankin tunnettuutta ja asiakassuhteita. Lisäksi tarkoituksena oli tuottaa tutkimustulosten pohjalta konkreettisia ehdotuksia lahjastrategian ja lahjavalikoiman kehittämiseen.

Teoriaosuudessa syvennyttiin liike- ja mainoslahjojen määritelmiin, eroihin ja merkitykseen yrityksen markkinointiviestinnässä, brändinrakennuksessa ja asiakassuhteiden hoitamisessa. Lisäksi tarkasteltiin lahjojen eettisiä ja vastuullisia näkökulmia sekä lahjoihin liittyviä kustannuksia. Teoreettinen viitekehys tarjosi pohjan tutkimustulosten tulkinnalle ja lahjastrategian kehittämiselle.

Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena. Kysely lähetettiin 31 pankin työntekijälle Microsoft Teams -alustalla, ja vastauksia saatiin 30. Aineisto kerättiin Google Forms -lomakkeella ja analysoitiin kuvailevien tilastollisten menetelmien avulla. Kysely sisälsi suljettuja, avoimia ja sekamuotoisia kysymyksiä, joiden avulla saatiin sekä määrällistä että laadullista aineistoa. Tutkimustulokset osoittavat, että liike- ja mainoslahjat nähdään tärkeänä osana asiakassuhteiden ylläpitoa ja pankin positiivisen mielikuvan vahvistamista. Henkilöstö arvostaa käytännöllisiä, laadukkaita ja vastuullisia lahjoja, jotka heijastavat pankin arvoja. Kehittämistarpeita havaittiin erityisesti lahjojen suunnitelmallisuudessa, ohjeistuksissa ja saatavuudessa. Tulosten perusteella esitettiin kehittämisehdotuksia lahjavalikoiman uudistamiseen ja lahjastrategian selkeyttämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste