Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Myyntiprosessin kehitys järjestelmämuutoksen keskellä

Järvinen, Anni (2025)

 
Avaa tiedosto
Jarvinen_Anni.pdf (782.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Järvinen, Anni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025113030995
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, mitkä osa-alueet toimeksiantajan uudessa myyntiprosessissa toimivat ja mitkä eivät. Lisäksi opinnäytetyö tarjosi vastauksia siihen, mitkä myyntiprosessin osat vaativat kehitystä ja miten näitä ongelmakohtia voidaan kehittää. Opinnäytetyö toteutettiin Ammega Finland Oy:lle. Ammega on alansa markkinajohtaja ja tunnetaan korkealaatuisista sekä tehokkaista prosessi- ja kuljetinhihnoistaan. Yrityksen asiakaskunta koostuu monipuolisesti eri teollisuudenaloista, kuten elintarvike-, puu-, paperi-, liha-, leipomo- ja metalliteollisuudesta.

Teoreettinen viitekehys koostuu myynnin menetelmien, toimeksiantajan hyödyntämien järjestelmien ja muutosjohtamisen teorioista. Tutkimusmenetelmänä hyödynnetään laadullista tutkimusta ja tarkemmin teoriaohjaavaa analyysiä. Aineistonhankintamenetelmänä on kyselytutkimus, joka koostuu neljästä osiosta: sisäja ulkomyynnin yhteistyön kehitys, myyntiprosessi, CRM-, ja ERP-järjestelmien käyttö myynnin tukena ja muutosjohtaminen. Kyselytutkimus toteutettiin Google Forms - työkalua hyödyntäen ja kyselyyn vastasi yhdeksän toimeksiantajayrityksen työntekijää.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että Ammegan uudessa myyntiprosessissa on paljon hyvää, mutta myös kehitettävää löytyy. Myyntiorganisaatio sekä uuden prosessin strateginen tavoite toimivat moitteettomasti. Niiden sijaan erityisesti kommunikaatio sekä muutosviestintä kaipaavat vielä kehitystä. Tutkimustulosten pohjalta koottiin myös kehitysehdotuksia toimeksiantajalle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste