Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tuloksellista sosiaalisen median markkinointia pk-yritykselle

Sillanpää, Vilma (2025)

 
Avaa tiedosto
Sillanpaa_Vilma.pdf (1.443Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Sillanpää, Vilma
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120231547
Tiivistelmä
Työ tehtiin toimeksiantona suomalaiselle ihonhoito- ja karvanpoistotuotteisiin erikoistuneelle Ekolla Oy:lle. Tarvetta kartoitettaessa toimeksiantajayrityksen TikTok-markkinointi oli toimivaa, mutta brändi kaipasi vielä kehitystä ja keinoja muiden sosiaalisen median kanavien markkinointiin. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää tehokkaita sosiaalisen median markkinointikeinoja ja tarkoituksena oli koota markkinoinnin keinoja, joiden avulla voidaan kehittää Ekolla Oy:n sosiaalisen median sisältöjen näkyvyyttä erityisesti Instagram- ja Facebook-alustoilla. Tavoitteen saavuttamiseksi selvitettiin markkinointikeinoja kuluttajan huomion kiinnittämiseksi sekä reaktion ja vuorovaikutuksen saavuttamiseksi.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena hyödyntäen kilpailija-analyysiä, sisällönanalyysia ja vertailuanalyysia. Teoreettinen viitekehys perustui sosiaalisen median markkinointiin, asiakaspolkuajatteluun sekä AIDA- ja inbound-markkinointimalleihin. Analysoitavaksi valittiin kolme kilpailevaa brändiä, jotka toimivat samalla toimialalla, mutta tavoittavat hieman eri kohderyhmiä. Aineisto kerättiin valittujen brändien Instagram- ja Facebook-tileiltä ja analyysin avulla tunnistettiin tehokkaimmat keinot näkyvyyden ja sitoutumisen lisäämiseen.

Tutkimuksen tuloksena havaittiin, että tehokkaan sosiaalisen median markki-noinnin, erityisesti kauneusalalla, tulisi olla visuaalisesti houkuttelevaa, aitouteen ja tarinallisuuteen perustuvaa sekä johdonmukaisesti brändin arvoja tukevaa. Työn lopputuloksena esiteltiin toimeksiantajayritykselle kehittämisehdotuksia sosiaalisen median sisältöstrategian ja julkaisusuunnittelun parantamiseksi, muun muassa vaikuttajamarkkinoinnin, toimintakehote-elementtien sekä Meta-työkalujen laajemman hyödyntämisen osalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste