Yrityksen verkkosivujen uudistaminen ja digitaalisen markkinoinnin kehittäminen WordPress-alustalla
Kaikkonen, Isabel (2025)
Kaikkonen, Isabel
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120331927
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120331927
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa uudet verkkosivut Terä Tekniikka Oy:lle sekä kehittää yrityksen digitaalista markkinointia. Yrityksellä oli ennestään olemassa olevat verkkosivut, mutta ne olivat vanhentuneet ja kaipasivat uudistamista nykyaikaisiksi. Tavoitteena oli luoda modernit, responsiiviset ja käyttäjäystävälliset verkkosivut, jotka tukevat yrityksen brändiä ja tavoittavat uusia asiakkaita entistä tehokkaammin hakukoneoptimoinnin ja sähköpostimarkkinoinnin avulla.
Työ toteutettiin WordPress-alustalla, hyödyntäen sen valmiita mallipohjia ja ominaisuuksia sekä saatavilla olevia lisäosia. Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin verkkosivujen suunnittelua käytettävyyden, visuaalisen suunnittelun ja WordPressin näkökulmista sekä digitaalista markkinointia hakukoneoptimoinnin ja sähköpostimarkkinoinnin näkökulmista.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi uusi, nykyaikainen verkkosivusto, joka on käyttäjäystävällinen ja visuaalisesti houkutteleva. Sivustosta tehtiin responsiivinen, jotta se tarjoaa hyvän käyttökokemuksen eri laitteilla. Verkkosivut optimoitiin hakukoneita varten, jotta ne tavoittaisivat mahdollisimman paljon kävijöitä. Lisäksi toteutettiin sähköpostikampanjat uusien asiakkaiden tavoittamiseksi ja yrityksen palveluiden markkinoimiseksi.
Työ toteutettiin WordPress-alustalla, hyödyntäen sen valmiita mallipohjia ja ominaisuuksia sekä saatavilla olevia lisäosia. Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin verkkosivujen suunnittelua käytettävyyden, visuaalisen suunnittelun ja WordPressin näkökulmista sekä digitaalista markkinointia hakukoneoptimoinnin ja sähköpostimarkkinoinnin näkökulmista.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi uusi, nykyaikainen verkkosivusto, joka on käyttäjäystävällinen ja visuaalisesti houkutteleva. Sivustosta tehtiin responsiivinen, jotta se tarjoaa hyvän käyttökokemuksen eri laitteilla. Verkkosivut optimoitiin hakukoneita varten, jotta ne tavoittaisivat mahdollisimman paljon kävijöitä. Lisäksi toteutettiin sähköpostikampanjat uusien asiakkaiden tavoittamiseksi ja yrityksen palveluiden markkinoimiseksi.
