Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kauppakassipalvelun ydinprosessin kehittäminen

Erkinmikko, Juha (2015)

 
Avaa tiedosto
Erkinmikko_Juha.pdf (273.0Kt)
Lataukset: 


Erkinmikko, Juha
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505066250
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli päivittäistavaroita vanhuksille ja liikuntarajoitteisille toimittavan Seniorikauppakassipalvelun ydinprosessin kehittäminen. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Oulun Toppilansaaressa sijaitsevan Tarmo-lähikaupan yhteydessä toimiva Seniorikauppakassi-palvelu.

Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää kerätyn tietoperustan, asiakashaastatteluiden ja oman havainnoinnin pohjalta malli uudesta Seniorikauppakassipalvelun tilaus- toimitusprosessista. Opinnäytetyön aihe on ajankohtainen kauppakassipalveluiden yleistyessä Suomessa. Kauppa-kassipalveluiden toimintaa ja palvelun tasoa ei kovin paljoa ole Suomessa tutkittu, päivittäistava-roiden nettikaupan lyhyestä historiasta johtuen.

Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu pääosin kirjalliseen materiaaliin. Viitekehyksessä keskityt-tiin asiakaslähtöisyyteen, asiakaslähtöisiin liiketoimintaprosesseihin, ja tilaus- toimitusprosessin kehittämiseen. Tietoperustan kattavuutta pyrittiin lisäämään ajankohtaisilta päivittäistavaroiden nettikauppaan keskittyviltä sivustoilta löydetyillä tiedoilla.

Tutkimustapana käytettiin kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimusta varten haastateltiin Seniorikaup-pakassipalvelun asiakkaita puolistrukturoidulla teemahaastattelulla. Haastatteluilla pyrittiin saa-maan ajankohtaisia kehitysideoita ja palautetta Seniorikauppakassipalvelun toiminnasta.

Kaiken kaikkiaan opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin. Tietoperustan, haastatteluiden ja oman havainnoinnin pohjalta pystyttiin kehittämään ehdotus uudesta ydinprosessin mallista. Uusi ydin-prosessin malli on toteuttamiskelpoinen ja hyödynnettävissä.

Mahdollisia jatkotutkimuksen aiheita ovat hintatason merkitys kauppakassipalvelun menestymi-seen, asiakashankinta kauppakassipalvelulle ja nettikaupan perustaminen kauppakassipalvelulle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste