Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hoivakodin käynnistäminen : malli Hoivakodin käynnistämiseen PROPER -mallia soveltaen

Rantakokko, Liisa (2015)

Avaa tiedosto
Rantakokko_Liisa.pdf (1.618Mt)
Lataukset: 


Rantakokko, Liisa
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505066478
Tiivistelmä
Kehittämistyön tarkoitus on luoda malli Hoivakodin käynnistämiseen PROPER –mallia soveltaen. Kehittämistyön ta-voitteena on saada toimiva työkalu Hoivakodin käynnistämiseen ja sitä kautta varmistaa uuden yksikön hyvä käynnistäminen ja toiminnan alkuun saattaminen. Hoivakodin käynnistäminen on prosessi, jota pitää johtaa suunnitel-mallisesti ja vahvasti sekä normatiivisella että operatiivisella tasolla.

Kehittämistyössä on kuvattu PROPER –malli, joka viittaa liiketoiminnan ydinprosesseihin ja huippusuorituskykyyn ja tulee englannin kielisisä sanoista Core Process Redesing for High Performance. PROPER ei ole tiukka malli, vaan tilannekohtaisesti sovellettava työkalupakki, jota täydennetään ja hiotaan jatkuvasti. Prosessijohtamiseen perus-tuvaa kehittämistoimintaa toteutetaan projektiluonteisesti ja mallin kolmen perusosan: analyysin, suunnittelun ja toimeenpanon lisäksi projektoinnissa tarvitaan kolme muuta tehtäväryhmää: hankkeen mobilisointi, muutoksen hallinta ja siihen liittyvä hankeohjaus sekä varsinaista toimeenpanoa seuraava jatkuva uudistuminen.

Kehittämistyössä on kuvattu Hoivakoti asiakkaan, läheisen, henkilöstön, hoivaympäristön ja toiminnan näkökulmasta. Koko palvelutoiminnan tyytyväisyys syntyy siitä, kun asiakkaan kokemus ylittää odotukset ja arvo asiakkaalle syntyy asiakkaan prosessissa. Asiakkaat kohtaavat organisaation ydinprosesseissa ja kohtaamisen kautta asiakkaalle ja organisaatiolle syntyy asiakassuhde. Organisaation mainetta luodaan kehittämällä prosesseja. Hoivakodin johtaminen on prosessijohtamista parhaimmillaan.

Kehittämistyön toimeksiantaja ja yhteistyökumppani on Mediverkko Hoivapalvelut Oy, joka on osa Mediverkko konsernia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste