Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

PELIKAN – Developing International Game Development Education

Korhonen, Tanja; Aihkisalo, Kiia; Helin, Tommi; Kinnunen, Niko; Muhonen, Joonas; Sievers, Kirsi; Taipaleenmäki, Juho (2025)

 
Avaa tiedosto
PELIKAN project report final.pdf (559.8Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Tanja
Aihkisalo, Kiia
Helin, Tommi
Kinnunen, Niko
Muhonen, Joonas
Sievers, Kirsi
Taipaleenmäki, Juho
Editoija
Korhonen, Tanja
Kajaani University of Applied Sciences
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7522-65-3
Tiivistelmä
Kajaani University of Applied Sciences (KAMK) has been educating game industry professionals for almost 20 years. Education began in 2006 with game programming, and in 2009 it expanded to include game graphics, production, and design. KAMK was among the first institutions in Finland to offer such education and remains a pioneer in the field. Thanks to this education, several game companies have been established in Kajaani, bringing jobs and tax revenue to the region. In recent years, some of these companies have ranked among the largest taxpayers – proof that investing in education has paid off.

The PELIKAN project was launched to make KAMK’s game industry education more international. It was partially funded by the European Union and game industry companies. The need for development arose in 2021–2022, when, after the COVID-19 pandemic, the availability of skilled professionals was one of the game industry’s biggest challenges. Forecasts at the time indicated that Finland would require between 1,000 and 4,000 new employees within 1,5 years. Kajaani’s challenge was attracting and retaining top international talent. To address this, new bachelor’s and master’s degree programmes in game development studies were designed to be taught in English.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste