Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Television tulevaisuus tubettajien aikana : miten YouTuben suosio vaikuttaa television tulevaisuuteen?

Mikkola, Ina (2015)

 
Avaa tiedosto
Mikkola_Ina.pdf (770.3Kt)
Lataukset: 


Mikkola, Ina
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505117390
Tiivistelmä
Tässä opinnäytteessä selvitetään, millainen television murros on parhaillaan käynnissä. Keskeisimpänä kysymyksenä on kuitenkin television tulevaisuus. Jos nuoria katsojia kiinnostaa videopalvelu YouTube enemmän perinteisen televison sijaan, niin miten tämä tulee vaikuttamaan television tulevaisuuteen? Entä miksi nuoret ylipäätään katsovat YouTubea?

YouTuben katselu sekä sisällön tuottajien eli tubettajien fanittaminen nuorten keskuudessa ovat kasvava ilmiö. Samaan aikaan perinteisen television suosio nuorten kohdalla on hiipumaan päin, vaikkakin televisiota kokonaisuudessaan katsotaan enemmän kuin koskaan.

Nyt eletään keskellä television murrosta. Suoratoistopalveluiden suosio kasvaa, koska ne mahdollistavat katsojalle suuremman valinnanvapauden sisällön ja katseluajankohdan suhteen. Perinteisen television katselun rinnalle syntyy puolestaan uusia ilmiötä, kuten sosiaalinen televisio, joka mahdollistaa katsojien osallistumisen ohjelmiin eri tavalla kuin ennen.

Tämän työn tarkoituksena on tutkia erilaisia elementtejä, jotka ovat YouTuben suosion taustalla. YouTuben suosion kautta pohditaan sen vaikutusta televisioon, niin sisällön muodosta lähtien television valta-asemaan liittyen. Opinnäytteessä pohditaan myös, miten televisiomaailman tulisi reagoida erilaisiin katsojakäyttäytymisen muutoksiin säilyttääkseen asemansa.

Opinnäytteessä tietolähteenä käytetään olemassa olevia tutkimuksia ja artikkeleita, mutta tarjotaan täysin uutta tietoa nuorille suunnatun kyselytutkimuksen tuloksien ja aiheen kärkiasiantuntijoiden haastattelujen kautta. Työn tarkoituksena on tarjota tuoretta ja relevanttia tietoa koko televisioalaa hyödyttäen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste