Sosiaalinen media autotalojen kannalta
Peltonen, Eetu (2015)
Peltonen, Eetu
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127571
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127571
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on osa nykypäiväistä verkkokäyttäytymistä. Insinöörityön tavoitteena on kuvata sosiaalisen median käyttöä yleisellä tasolla sekä erityisesti selvittää, miten autoala käyttää sosiaalista mediaa. Työssä tarkastellaan eri autoalan yritysten toimintaa sosiaalisessa mediassa.
Insinöörityössä kuvataan aluksi yleisiä sosiaalisen median kanavia. Seuraavaksi tarkastellaan viestintää ja asiakaspalvelua sosiaalisessa mediassa. Sitten tutkitaan autoalan tapaa käyttää sosiaalista mediaa ja sen vaikutusta autotalojen toimintaan. Viimeisenä työssä käydään läpi esimerkkitapaus.
Työssä havaittiin, että autoalalla sosiaalisen median käyttö on vielä vähäistä. Työssä ilmeni myös sosiaalisen median haasteellisuus, esimerkiksi hoidettaessa asiakaspalvelua sosiaalisen median kautta.
Työssä on käytetty lähteinä sosiaalisesta mediasta kertovia teoksia ja verkkolähteitä. Lisäksi tietoja on saatu autotalan edustajien kanssa käydyistä keskusteluista.
Insinöörityössä kuvataan aluksi yleisiä sosiaalisen median kanavia. Seuraavaksi tarkastellaan viestintää ja asiakaspalvelua sosiaalisessa mediassa. Sitten tutkitaan autoalan tapaa käyttää sosiaalista mediaa ja sen vaikutusta autotalojen toimintaan. Viimeisenä työssä käydään läpi esimerkkitapaus.
Työssä havaittiin, että autoalalla sosiaalisen median käyttö on vielä vähäistä. Työssä ilmeni myös sosiaalisen median haasteellisuus, esimerkiksi hoidettaessa asiakaspalvelua sosiaalisen median kautta.
Työssä on käytetty lähteinä sosiaalisesta mediasta kertovia teoksia ja verkkolähteitä. Lisäksi tietoja on saatu autotalan edustajien kanssa käydyistä keskusteluista.