Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Radiojuontajan henkilöbrändääminen : uskalla olla ainutlaatuinen

Soikkeli, Petra (2015)

 
Avaa tiedosto
Uskalla olla ainutlaatuinen_valmis.pdf (3.534Mt)
Lataukset: 


Soikkeli, Petra
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127580
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitetään, miten radiojuontajan henkilöbrändi rakennetaan ja mikä on rakennetun henkilöbrändin merkitys työelämässä. Opinnäytetyössä keskitytään työssäkäyvän radiojuontajan ja hänen juontajabrändinsä rakentamiseen. Työssä on tarkoitus selvittää, millä työkaluilla henkilöbrändin rakentaminen tapahtuu sekä millaista hyötyä radiojuontajalle on henkilöbrändin rakentamisesta.

Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, joka koostuu brändäyksen teoria-aineistosta, sekä tehdyistä asiantuntijahaastatteluista. Käytän tutkimusmenetelmänä kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen rakenne koostuu teoriaosuudesta sekä omasta case-esimerkistä, jossa tutkin omaa henkilöbrändiäni. Teoriaosuudessa käytän vetoketjumallia, jossa vertailen haastateltavien kommentteja teoriaosuuteen.

Henkilöbrändäyksestä puhutaan juuri nyt todella paljon. Se alkaa olla osa jokaista alaa, erityisesti media-alaa. Radiojuontajan työ on murroksessa, ja siihen vaikuttavat eri mediat, jotka ovat tulleet radiosisällön tuottamisen rinnalle. Yksi näistä isoista medioista on sosiaalinen media, jossa taajuuden lisäksi radiojuontajan persoonallisuus on esillä. Haastattelemani radioalan asiantuntijat näkevät henkilöbrändäyksen tärkeänä osana radiojuontajien nykypäivää ja varsinkin tulevaisuutta. Työpaikat media-alalla ovat haluttuja ja toimijoita on alalla paljon. Henkilöbrändäys on keino, jolla itsensä saa erottumaan muista alan toimijoista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste