Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiantuntijapalvelun tuotteistaminen : Case: Käyttäjäkeskeinen suunnittelu

Hietala, Perttu (2015)

Avaa tiedosto
Hietala_Perttu.pdf (655.1Kt)
Lataukset: 


Hietala, Perttu
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505148154
Tiivistelmä
Asiantuntijapalvelut kuten konsultointi voivat olla asiakkaalle hankalasti hahmotettavia, aineettomia hankintoja. Tuotteistamisen avulla palveluista voidaan tehdä asiakkaalle konkreettisempia ja helpommin myytäviä. Tämä tutkimus tehtiin kohdeyritykselle, jonka tarkoituksena oli tuotteistaa omaa asiantuntijapalveluaan. Työn tavoite oli selvittää asiantuntijapalveluiden tuotteistamisen hyötyjä sekä sitä miten asiantuntijapalveluita tuotteistetaan. Lisäksi kohdeyritykselle koostettiin sopiva malli tuotteistamisen prosessille jota sovellettiin valittuun asiantuntijapalveluun. Tutkimus oli luonteeltaan sekä toiminta- että konstruktiivinen tutkimus ja siinä etsittiin lähdekirjallisuudesta tietoa asiantuntijapalveluiden tuotteistamisesta ja prosessimalleista. Tutkimuksen tekijä osallistui kohdeyrityksen toiminnan analysointiin ja kehittämiseen, jossa sovellettiin koostettua tuotteistamisen mallia kohdeyrityksen tarjoamaan valittuun asiantuntijapalveluun.

Kohdeyrityksen tuotteistamiseen valittua asiatuntijapalvelua kehitettiin tuotteistamisen prosessimallin mukaisesti. Tuloksina syntyi erilaisia kuvauksia sekä palvelun tuottamisen prosessista että myös palvelua konkretisoivia keinoja kuten palvelukuvauksia. Tutkimus auttoi jäsentämään yrityksen palveluita ja aikaansai myös erilaisia kehittämistoimenpiteitä jatkoa varten. Tutkimuksen myötä kehitettyä palvelua tullaan pilotoimaan asiakasprojekteissa.

Tutkimuksen tulokset ovat hyödynnettävissä kohdeyrityksen tulevissa asiakasprojekteissa. Saatujen kokemusten ja palautteen perusteella mallia voidaan myös jatkokehittää. Tutkimus helpotti kohdeyrityksen palvelun tuotteistamista ja jatkossa sovittuja menetelmiä, ja toimenpiteitä tullaan hyödyntämään myös muiden yrityksen palveluiden tuotteistamisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste