Pk-yrityksen toiminnan kehittäminen asiakaspalvelun ja varastonhallinnan avulla
Vuopala, Virva (2015)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505148139
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505148139
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia pk-yrityksen nykyisiä asiakaspalvelu- ja varastokäytäntöjä, ja tarkastella niille mahdollisia uusia, tehokkaampia toimintatapoja. Teoriaosuudessa käytiin läpi internetin ja erityisesti sosiaalisen median roolia nykypäivän asiakaspalvelussa ja paikkajärjestelmien tärkeyttä varastonhallinnan kannalta. Pk-yrityksen toiminnan ongelmakohtia havainnoitiin työssäolon aikana, ja kehitysideoita kerättiin aiheen kirjallisuudesta.
Nykyistä asiakaspalvelurakennetta voitaisiin helpottaa uudistamalla yrityksen internetsivuja. Internetin sekä sosiaalisen median hyödyntäminen sekä asiakaspalvelun että myynninedistyksen kannalta on myös olennaista.
Varastonhallinnassa muiden arvojen edelle nousee varaston käytettävyys. Tätä silmällä pitäen teoriaosuudessa keskityttiin erilaisten paikkajärjestelmien tarkasteluun. Lopputuloksena yritykselle ehdotettiin paikkajärjestelmää varastoon, ja aktiivisuutta yrityksen internet-käytäntöihin.
Nykyistä asiakaspalvelurakennetta voitaisiin helpottaa uudistamalla yrityksen internetsivuja. Internetin sekä sosiaalisen median hyödyntäminen sekä asiakaspalvelun että myynninedistyksen kannalta on myös olennaista.
Varastonhallinnassa muiden arvojen edelle nousee varaston käytettävyys. Tätä silmällä pitäen teoriaosuudessa keskityttiin erilaisten paikkajärjestelmien tarkasteluun. Lopputuloksena yritykselle ehdotettiin paikkajärjestelmää varastoon, ja aktiivisuutta yrityksen internet-käytäntöihin.