Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The housing bubble and consumer buying behavior - A research in Vietnamese residential market

Phan, Linh (2015)

 
Avaa tiedosto
Phan_Linh.pdf (1.515Mt)
Lataukset: 


Phan, Linh
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505158349
Tiivistelmä
Kiinteistökauppa on tärkeä osa vietnamilaista taloutta. Useina vuosina ennen vuotta 2008 Vietnam oli houkutteleva kohde sijoittajille voittojen saamiseksi. Vuonna 2008 asuntokupla puhkesi, ja tämä johti sekä kiinteistösektorin- että muun vietnamilaisen talouden kriisiin. Asuntojen ostaminen muuttui vaikeaksi sijoittajille ja asuntomarkkinat olivat pysähdyksissä. Syistä tuolloin syntyneeseen asuntokuplaan ja sen puhkeamiseen on keskusteltu myöhemmin. On havaittu, että syitä oli monia: talouspolitiikka, urbanisoituminen, inflaatio, spekulointi ym. Mainitut syyt ovat enimmäkseen kysynnän (kuluttajien) ongelmia, ja tämä johtaa asuntokuplaan. Tässä lopputyössä kysynnän ongelmat on selitetty kuluttajien/sijoittajien psykologisesta näkökulmasta ostopäätöksen syntyessä. Tämä tutkimus on toteutettu analysoimalla kahdesta näkökulmasta: teoreettisesta ja empiirisestä. Teoreettinen osio sisältää analyysin vietnamilaisista asuntomarkkinoista (PESTLE-analyysi ja Porterin viiden kilpailuvoiman malli), teoriaa asuntokuplasta ja sen syistä sekä Kotlerin kuluttajien ostoteorian. Tutkimuksessa käytettiin sekä kvalitatiivisia että kvantitiivisia tutkimusmenetelmiä. Tutkimuksen tulokset yhdessä teoriaosuuden kanssa auttavat lukijoita ymmärtämään asuntokuplan ja kuluttajien ostokäyttäytymisen suhdetta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste