Asiakaslähtöinen mainosvideo
Partia, Ossi (2015)
Partia, Ossi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127681
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127681
Tiivistelmä
Insinöörityönä tehtiin projektiryhmän kanssa mainosvideo ja historiikki vantaalaiselle klubille. Insinöörityön osuutena oli molempien videoiden kokonaisvaltaisen toteutuksen hallinta.
Insinöörityön tarkoituksena oli myös analysoida mainosvideon myötä tehty projekti ja tarkastella asiaa asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Insinöörityössä perehdyttiin tarkasti työvaiheisiin ja selvitettiin taustoja ja tehtyjen valintojen syitä. Tällä tavoin pyrittiin selvittämään mahdollisimman hyvin taustalla ollut tilanne ja sitä kautta analysoimaan projektin onnistumista jälkikäteen.
Asiakaslähtöisen mainosvideon tuottaminen on monen eri kokonaisuuden hallinnan summa. Riittävä tekninen tietämys on lähtökohta hyvän videon toteutukseen, mutta avain asiakaslähtöisen videon tuottamiseen on tilanteeseen sopiva ja hyväksi todettu kommunikointi asiakkaan kanssa. Se, että yhteisen näkemyksen löytää jo projektin varhaisessa vaiheessa, säästää lopullista työntekoon käytettävää aikaa huomattavasti.
Lähtökohtaisesti tämänkokoisen mainosvideon tuottamisessa tulee hallita koko tuotantoketju ja kaikki siihen sisältyvät eri vaiheet. Mainosvideon tuottamisen eri vaiheista saatiin paljon uutta tietoa ja käytännön kokemusta. Asiakaslähtöinen projektinhallinta on kasvava trendi, ja insinöörityönä toteutettu mainosvideo antoi paljon tietoa tulevaisuuden varalle. Kokonaisuudessaan toteutettu projekti oli onnistunut. Lopputuote saatiin viimeisteltyä asiakkaalle mieluisaksi, joten siihen voidaan olla tyytyväisiä.
Insinöörityön tarkoituksena oli myös analysoida mainosvideon myötä tehty projekti ja tarkastella asiaa asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Insinöörityössä perehdyttiin tarkasti työvaiheisiin ja selvitettiin taustoja ja tehtyjen valintojen syitä. Tällä tavoin pyrittiin selvittämään mahdollisimman hyvin taustalla ollut tilanne ja sitä kautta analysoimaan projektin onnistumista jälkikäteen.
Asiakaslähtöisen mainosvideon tuottaminen on monen eri kokonaisuuden hallinnan summa. Riittävä tekninen tietämys on lähtökohta hyvän videon toteutukseen, mutta avain asiakaslähtöisen videon tuottamiseen on tilanteeseen sopiva ja hyväksi todettu kommunikointi asiakkaan kanssa. Se, että yhteisen näkemyksen löytää jo projektin varhaisessa vaiheessa, säästää lopullista työntekoon käytettävää aikaa huomattavasti.
Lähtökohtaisesti tämänkokoisen mainosvideon tuottamisessa tulee hallita koko tuotantoketju ja kaikki siihen sisältyvät eri vaiheet. Mainosvideon tuottamisen eri vaiheista saatiin paljon uutta tietoa ja käytännön kokemusta. Asiakaslähtöinen projektinhallinta on kasvava trendi, ja insinöörityönä toteutettu mainosvideo antoi paljon tietoa tulevaisuuden varalle. Kokonaisuudessaan toteutettu projekti oli onnistunut. Lopputuote saatiin viimeisteltyä asiakkaalle mieluisaksi, joten siihen voidaan olla tyytyväisiä.