Display-kampanjaseuranta mediatoimistossa : Opas kampanjaseurantaan
Abdel-Hamid, Dina (2015)
Abdel-Hamid, Dina
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505158240
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505158240
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi ja sen display-mainonnan ratkaisut ovat tuoneet mediatoimiston toimintaan monia uusia ulottuvuuksia ja seurantamahdollisuuksia. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia ostetun digitaalisen median kampanjaseurantaan liittyvä opas mediatoimistoon tulleelle uudelle harjoittelijalle.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, joka sisältää konkreettisen tuotoksen. Tässä tapauksessa tuotos on opas kampanjaseurannan rakentamiseen mainonnanhallintatyökalun avulla.
Työ sisältää alkuun kampanjaseurantaan liittyviä käsitteitä, joita todennäköisimmin harjoittelija tulee työssään kohtamaan. Käsitteitä seuraa opinnäytetyön teoriaosuus. Osuudessa on esitelty ne kaikki ostetun digitaalisen median osa-alueet, joiden kanssa mediatoimisto on kosketuksissa. Tämän lisäksi teoriaosuudessa on tuotu esille eri osapuolten rooleja ostetussa digitaalisessa mediassa ja kampanjaseurannan tarkoitusperiä. Toiminnallinen osuus opinnäytetyöstä seuraa teoriaosuutta. Osuudessa käsitellään kampanjaseurannan rakentaminen mainonnanhallintatyökalun avulla vaihe vaiheelta.
Opinnäytetyön tuloksena on valmistunut kattava opas kahdesta mainonnanhallintatyökalusta, jotka auttavat harjoittelijaa suoriutumaan kampanjaseurannan rakentamista. Samalla opas sisältää yleisellä tasolla esittelyn display-mainontaan.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että laadittu opas tulee helpottamaan kampanjaseurannan parissa työskentelevän työntekijän työtä. Opas on luotu mahdollisimman pitkäkestoiseksi ja siinä on mahdollisuus myös tulevaisuudessa tapahtuviin muokkauksiin.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, joka sisältää konkreettisen tuotoksen. Tässä tapauksessa tuotos on opas kampanjaseurannan rakentamiseen mainonnanhallintatyökalun avulla.
Työ sisältää alkuun kampanjaseurantaan liittyviä käsitteitä, joita todennäköisimmin harjoittelija tulee työssään kohtamaan. Käsitteitä seuraa opinnäytetyön teoriaosuus. Osuudessa on esitelty ne kaikki ostetun digitaalisen median osa-alueet, joiden kanssa mediatoimisto on kosketuksissa. Tämän lisäksi teoriaosuudessa on tuotu esille eri osapuolten rooleja ostetussa digitaalisessa mediassa ja kampanjaseurannan tarkoitusperiä. Toiminnallinen osuus opinnäytetyöstä seuraa teoriaosuutta. Osuudessa käsitellään kampanjaseurannan rakentaminen mainonnanhallintatyökalun avulla vaihe vaiheelta.
Opinnäytetyön tuloksena on valmistunut kattava opas kahdesta mainonnanhallintatyökalusta, jotka auttavat harjoittelijaa suoriutumaan kampanjaseurannan rakentamista. Samalla opas sisältää yleisellä tasolla esittelyn display-mainontaan.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että laadittu opas tulee helpottamaan kampanjaseurannan parissa työskentelevän työntekijän työtä. Opas on luotu mahdollisimman pitkäkestoiseksi ja siinä on mahdollisuus myös tulevaisuudessa tapahtuviin muokkauksiin.