Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yhden miehen peliprojekti : case: And So It Was

Markkula, Janne (2015)

 
Avaa tiedosto
And_So_It_Was_Alpha_April_2015.rar (62.09Mt)
Janne_Markkula_Yhden_miehen_peliprojekti.pdf (6.929Mt)
Lataukset: 


Markkula, Janne
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505148105
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia peliprojektin suunnittelua ja toteuttamista ja niihin liittyviä haasteita tilanteessa, jossa pelin ensisijaisia kehittäjiä on vain yksi. Työssä käytetään esimerkkinä omaa And So It Was -tietokonepeliäni, jota olen työstänyt noin kahden vuoden ajan pääsääntöisesti yksin. Olen pelin ainoa kehittäjä, mikä tarkoittaa sitä, että olen tehnyt projektissa lähes kaiken itse, musiikkia ja ääniefektejä lukuunottamatta. Itse peli on tehty Unity-pelimoottorilla, mutta opinnäytetyö on kirjoitettu yleispätevästi, eikä
se keskity minkään tietyn pelimoottorin tai työkalun ominaisuuksiin.

Opinnäytetyössä käydään läpi yhden kehittäjän peliprojektin aloituksen kannalta olennaisia asioita, kuten omien taitojen, peli-idean laajuuden ja toteutuskelpoisuuden arviointia sekä pelin toteutuksen osa-alueita. Myös pelimoottorin, työkalujen ja ohjelmointikielen valintaa ja valinnan tärkeyttä pohditaan. Työn tarkoituksena on antaa lukijalle realistinen käsitys siitä, mitä peliprojektin toteuttaminen vaatii ja miten sellaisen aloittamiseen ja toteuttamiseen kannattaa valmistautua.

Peliprojektin toteuttamisen jokaista osa-aluetta käsitellään sekä yleisesti että And So It Was -peliprojektin kontekstissa. Lopputuloksena on monipuolinen katsaus yhden kehittäjän peliprojekteissa huomioon otettavista asioista sekä peliprojektin eri työvaiheista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste