Asiakastapahtuman suunnittelu yritykselle X
Ylikoski, Juho (2015)
Ylikoski, Juho
Lapin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229564
Tiivistelmä
Kilpailu toimeksiantajan alalla, sekä palveluiden ja toiminnan siirtyminen entistä asiakaslähtöisempään suuntaan, vaatii yrityksiltä keinoja erottautua kilpailijoista. Yksi hyvä tapa tähän on järjestää asiakastapahtuma, jonka avulla voidaan tarjota asiakkaille entistä yksilöllisempää palvelua sekä erottautua kilpailijoista.
Opinnäytetyöni aiheena on suunnitella asiakastapahtuma yritykselle X ja tavoitteena on luoda yritykselle asiakaslähtöinen sekä toimiva pohjamalli asiakastapahtumien järjestämiseen. Aihe on erittäin ajankohtainen toimeksiantajalle ja heillä on ollut jo pitemmän aikaa suunnitella ja järjestää tapahtuma asiakkailleen, jonka avulla he voivat erottautua kilpailijoistaan sekä vahvistaa imagoaan alan asiantuntijana asiakkaiden keskuudessa.
Asiakastapahtuma suunniteltiin suunnittelupalavereissa sekä apuna käytettiin asiakkaille tehtyä kyselyä tapahtuman sisällöstä ja toteutuksesta. Tutkimusongelmana oli: ”Millaisen tapahtuman yrityksen X asiakkaat haluavat?” Tutki-musmenetelmänä käytin määrällistä tutkimusmenetelmää ja se toteutettiin lähettämällä asiakkaille kysely sähköpostitse.
Suunnitteluprosessin ja asiakkaille tehdyn kyselyn avulla saimme luotua pohjamallin asiakastapahtumille, jonka avulla tapahtumalle tehdään projektisuunnitelma
Opinnäytetyöni aiheena on suunnitella asiakastapahtuma yritykselle X ja tavoitteena on luoda yritykselle asiakaslähtöinen sekä toimiva pohjamalli asiakastapahtumien järjestämiseen. Aihe on erittäin ajankohtainen toimeksiantajalle ja heillä on ollut jo pitemmän aikaa suunnitella ja järjestää tapahtuma asiakkailleen, jonka avulla he voivat erottautua kilpailijoistaan sekä vahvistaa imagoaan alan asiantuntijana asiakkaiden keskuudessa.
Asiakastapahtuma suunniteltiin suunnittelupalavereissa sekä apuna käytettiin asiakkaille tehtyä kyselyä tapahtuman sisällöstä ja toteutuksesta. Tutkimusongelmana oli: ”Millaisen tapahtuman yrityksen X asiakkaat haluavat?” Tutki-musmenetelmänä käytin määrällistä tutkimusmenetelmää ja se toteutettiin lähettämällä asiakkaille kysely sähköpostitse.
Suunnitteluprosessin ja asiakkaille tehdyn kyselyn avulla saimme luotua pohjamallin asiakastapahtumille, jonka avulla tapahtumalle tehdään projektisuunnitelma