Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Festivaalipromoottorin verkostot

Paasivirta, Aino-Maria (2015)

 
Avaa tiedosto
Paasivirta_Aino-Maria.pdf (9.050Mt)
Lataukset: 


Paasivirta, Aino-Maria
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229544
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kartoitetaan suomalaisen festivaalipromoottorin verkostoja 2010-luvulla. Työ pohjautuu verkostotoiminnan teoriaan. Verkostot nähdään strategiana ja työkaluna menestykseen. Työ on rajattu pop-rock-festivaaleihin ja promoottoreihin, jotka tuovat Suomeen kansainvälisiä artisteja.

Työssä kartoitetaan millaiset verkostot suomalaisella festivaalipromoottorilla on, sekä kenen kanssa ja miten hän työskentelee. Verkostomaisessa toiminnassa sosiaalipsykologiset ulottuvuudet korostuvat. Festivaalipromoottori on ennen kaikkea sisältöjohtaja. Festivaalit ovat kuitenkin kokonaiselämys, jossa palvelun taso ja muu sisältö nousevat musiikkiohjelman rinnalle. Festivaalipromoottorin verkostot ulottuvat myös tuotannollisiin osa-alueisiin.

Aineisto on kerätty haastattelemalla menestyneiden festivaalien promoottoreita, sekä ohjelmatoimistojen edustajia. Työ selvittää miten verkostoitumisen luonnehdinnat pitkäjänteisyys, jatkuvuus ja säännöllisyys, pätevät festivaalipromoottorin verkostoon. Verkostotutkimuksen perusteena on, että verkostotoimintaa ei voi tarkastella irrallaan toimintaympäristön kehityksestä. Työkentän muuttumista ja festivaalikentän trendejä avataan benchmarking-menetelmän avulla. Myös kansainväliset verkostot nousevat työssä esiin.

Työn päätulos on festivaalipromoottorin verkostokartta. Festivaalipromoottorin verkostot on mallinnettu toimijoiden välisen verkoston saavuttamien hyötyjen perusteella. Tulosten analysoinnissa verkostosuhteiden hyödyn maksimointi ja epämuodollisen verkoston arvo nousevat keskiöön. Verkostokartasta on hyötyä festivaalikentän toimijoille festivaalipromoottoreista, tuottajiin ja muihin toimijoihin. Analyyttinen kartoitus verkostotoiminnasta lisää ymmärrystä verkostotoiminnasta sekä alan lainalaisuuksista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste