Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kehityskeskustelut johtamisen välineenä : Päivittäistavarakauppa

Kotamäki, Tommi (2015)

 
Avaa tiedosto
Kotamaki_Tommi.pdf (437.1Kt)
Lataukset: 


Kotamäki, Tommi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505209190
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kehittämishanke, jonka tarkoituksena oli perehtyä kehityskeskustelujen käyttöön johtamisen välineenä päivittäistavarakaupassa. Tavoitteena oli ensiksikin perehtyä kehityskeskustelujen teoriaan ja koota kaikki siitä saatava hyöty johtamisessa. Toiseksi tavoitteena oli analysoida Citymarket Xxx:n päivittäistavarapuolen nykyistä johtamisjärjestelmää ja kehittää johtamisjärjestelmää siten, että kehityskeskustelut on liitetty yhdeksi johtamisen välineeksi.

Työn viitekehys koottiin pääasiassa kehityskeskusteluja käsittelevästä johtamisen kirjallisuudesta, mutta koska kehityskeskustelujen käyttö liittyy niin moneen johtamisen osa-alueeseen, niin tietoa kerättiin myös strategiaa, henkilöstön palkitsemista ja alaistaitoja käsittelevästä kirjallisuudesta.

Lähestyin Kehityskeskusteluja lähestyttiin esimiehen näkökulmasta käsitellen aihetta sekä esimiehen että alaisen kannalta. Työssä on pyritty löytämään kaiken mahdollinen hyöty mitä organisaatio, tässä tapauksessa Citymarket Xxx voi onnistuneilla kehityskeskusteluilla toiminnalleen saada. CM Xxx:ssä oli pidetty kehityskeskusteluja aikaisemminkin, mutta niistä ei ollut saatu hyötyä organisaation toiminnalle. Siksi tässä työssä on annettu uusia vinkkejä, miten henkilöstö saadaan innostumaan ja onnistumaan kehityskeskusteluissa

Kehityskeskustelun tärkein tehtävä esimiehen kannalta on saada kokonaiskuva työntekijän osaamisesta ja urasuunnitelmista ja selvittää, vastaavatko ne työn vaatimuksia ja ovatko ne yrityksen strategian suuntaisesti kehittyneet. Alaiselle suurin hyöty on saada selkeä käsitys siitä, mitä häneltä odotetaan. Kun tavoitteet ovat selkeät ja tiedetään, mitä mitataan, syntyy myös haluttuja tuloksia. Keskustelut vaikuttavat positiivisesti motivaatioon, yhteistyökykykyyn, asenteisiin ja koko organisaation ilmapiiriin.

Loppujen lopuksi kehityskeskusteluissa tulee esiin se, millainen organisaatio itse asiassa on. Mitä paremmat esimies- ja alaistaidot henkilöstöllä on, sitä mukavampi on yrityksen ilmapiiri, ja mitä paremmat tulevaisuuden näkymät työntekijällä työpaikastaan on, sitä parempia tekijöitä hyvän imagon yritykseen hakeutuu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste