Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Cheekismi : Tie brändistä ilmiöksi

Virtanen, Saara (2015)

 
Avaa tiedosto
Virtanen_Saara.pdf (2.322Mt)
Lataukset: 


Virtanen, Saara
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505249869
Tiivistelmä
Brändi syntyy aina vastaanottajan mielessä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Suomen menestyneimmän rap-artistin, Cheekin, brändinrakennuksen vaiheita nimenomaan kuluttajien näkökulmasta. Tarkoituksena oli selvittää Cheekin brändikuluttajasuhteen taustalta löytyviä keskeisiä avaintekijöitä sekä arvioida merkittävän brändiarvon muodostumiseen vaikuttaneita osa-alueita neljälle fanille tehtyjen kvalitatiivisten eli laadullisten haastatteluiden avulla.

Tutkimus pohjautuu Kellerin brändinrakennuksen vaiheita jäsentävään resonanssipyramiditeoriaan, jonka perusteella avoimet haastattelukysymykset laadittiin vastaamaan kuuteen kuluttajan brändissä yleisesti arvioimaan osa-alueeseen: brändin keskeisyyteen, suorituskykyyn, mielikuviin, arviointiin, tunteisiin ja resonanssiin. Tutkimustulokset osoittivat, että Cheekillä on hyvin kokonaisvaltainen merkitys kaikkien vastaajien elämässä, huolimatta käyttäjäprofiilin selkeästä kaksijakoisuudesta. Pidempiaikaisille faneille brändin ensisijainen ominaisuus on musiikki, kun taas myöhemmin Vain Elämää -ohjelman myötä faneiksi ryhtyneillä tärkeimmäksi koetut ominaisuudet ovat artistin persoonallisuus ja ulkonäkö.

Työn lopputuloksena syntyi konkreettinen Cheek-brändin hallitsemaa asiakaslähtöistä brändipääomaa demonstroiva sekä brändin ympärille muodostunutta ilmiötä osaltaan selittävä Cheekin resonanssipyramidi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste