CareMe-opetuspelin kehitys
Louhelainen, Tuomas (2015)
Louhelainen, Tuomas
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505249829
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505249829
Tiivistelmä
Tarkoituksena insinöörityössä oli jatkokehittää ja hioa jo aloitettua pelikonseptia ja tuottaa siitä toimiva demoversio, jota voidaan käyttää laajempaan käyttäjätestaukseen. Tästä versiosta olisi mahdollista kehittää tuotantoversio.
Insinöörityössä esiteltiin CareMe:ssä käytettyjä työkaluja ja tekniikoita niin asiakasohjelmisto- kuin pilvipalvelupuolella. Työssä käytiin läpi pelin toimintaa käyttäjätasolla ja tutustuttiin pelin taustajärjestelmien logiikkaan.
Työn alkupuolella tutustutaan käytettäviin työkaluihin, ohjelmistoihin ja palveluihin. Työkalujen jälkeen käydään läpi pelin logiikkaa yleisesti. Seuraavaksi perehdytään pelin kehitykseen ja eri järjestelmien integrointiin yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi.
Työssä tutustutaan laajasti Amazon Web Service –pilvipalveluratkaisuihin ja niiden käyttöön Unity-peliprojektin taustajärjestelminä. Tämän lisäksi tutustutaan web-sovelluksen autenti-kointi- ja suojaustekniikoihin perehtymällä RSA- ja AES-salauksiin.
Insinöörityön lopputuloksena syntyi toimiva demo, jota voidaan edelleen jatkokehittää val-miiksi tuotteeksi. Demo sisältää yhden ympäristön ja yhden animoidun potilaan. Käyttäjien autentikointi- ja taustajärjestelmät kehitettiin käyttäjätestauksen mahdollistavalle tasolle. Skenaarioeditorilla pystyy luomaan omia potilastapauksia ja tallentamaan ne pilveen muiden käyttäjien saataville.
Insinöörityössä esiteltiin CareMe:ssä käytettyjä työkaluja ja tekniikoita niin asiakasohjelmisto- kuin pilvipalvelupuolella. Työssä käytiin läpi pelin toimintaa käyttäjätasolla ja tutustuttiin pelin taustajärjestelmien logiikkaan.
Työn alkupuolella tutustutaan käytettäviin työkaluihin, ohjelmistoihin ja palveluihin. Työkalujen jälkeen käydään läpi pelin logiikkaa yleisesti. Seuraavaksi perehdytään pelin kehitykseen ja eri järjestelmien integrointiin yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi.
Työssä tutustutaan laajasti Amazon Web Service –pilvipalveluratkaisuihin ja niiden käyttöön Unity-peliprojektin taustajärjestelminä. Tämän lisäksi tutustutaan web-sovelluksen autenti-kointi- ja suojaustekniikoihin perehtymällä RSA- ja AES-salauksiin.
Insinöörityön lopputuloksena syntyi toimiva demo, jota voidaan edelleen jatkokehittää val-miiksi tuotteeksi. Demo sisältää yhden ympäristön ja yhden animoidun potilaan. Käyttäjien autentikointi- ja taustajärjestelmät kehitettiin käyttäjätestauksen mahdollistavalle tasolle. Skenaarioeditorilla pystyy luomaan omia potilastapauksia ja tallentamaan ne pilveen muiden käyttäjien saataville.