Näytä suppeat kuvailutiedot

Verkkopelitapahtuman grafiikka

Leppänen, Julia (2015)

dc.contributor.authorLeppänen, Julia-
dc.date.accessioned2015-06-01T08:37:46Z
dc.date.available2015-06-01T08:37:46Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201505137830-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/94807
dc.description.abstractOpinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja toteuttaa grafiikkaa sekä verkko- että painokäyttöön vuoden 2015 Vectorama-verkkopelitapahtumaa varten. Toteutettavia töitä olivat juliste, flyer ja kävijäkortit. Toimeksiantajana työssä toimi Vector-Suomen verkkopeliyhdistys ry, joka on järjestänyt Vectorama-tapahtumaa vuodesta 2000 lähtien. Työn tavoite oli grafiikan tekemisen lisäksi edesauttaa tapahtuman yhtenäistä graafista ilmettä. Grafiikka toteutettiin Adobe Illustrator ja Photoshop –ohjelmia käyttäen. Työn teoriaosuudessa kerrotaan itse tapahtumasta, esitellään muutamia peligenrejä ja kerrotaan elektronisesta urheilusta. Toteutuksen näkökulmasta kerrotaan yleistietoa vektorigrafiikasta ja esitellään vektorigrafiikan perusteisiin kuuluvia työkaluja, työskentelytapoja ja hieman värien käyttöä. Käytännön osuudessa esitellään työskentelyn lähtökohdat ja käydään läpi töiden tekemisprosesseja niiden toteuttamisjärjestyksessä. Tietoa tapahtumasta, peleistä ja pelaamisesta hyödynnettiin grafiikoiden suunnittelussa ja vektorigrafiikan työkaluja töiden toteuttamisessa. Opinnäyteyön aikana tieto paino- ja verkkografiikan teknisestä toteuttamisesta syventyi ja tekijä oppi uutta hieman tuntemattomampien grafiikoiden tekemisestä.fi
dc.description.abstractThe goal of this thesis was to design and illustrate graphics for both net and print use for the 2015 Vectorama LAN party. The graphics required were a poster, a flyer and the attendee passes. The client association of the thesis was Vector-Suomen verkkopeliyhdistys ry which have been organizing the event from the year 2000. The goal of the thesis in addition to the graphics was to contribute to the consistent graphic appearance of the event. The graphics were produced with the Adobe programs Illustrator and Photoshop. The theory part covers the introduction of the event, some of the popular game genres and electronic sports. The practical part tells about the basis of the works and walks through the phases of the graphic pro-ductions in the order of execution. The author’s knowledge of net and print graphics grew with the thesis process and new facts were learned within the more unknown print graphics.en
dc.language.isofin-
dc.publisherOulun ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleVerkkopelitapahtuman grafiikkafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/2132-
dc.organizationOulun ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationOulun ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordvektorigrafiikka-
dc.subject.keywordpelaaminen-
dc.subject.degreeprogramfi=Tietojenkäsittely|sv=Informationsbehandling|en=Business Information Technology|-
dc.subject.disciplineTietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot