Phaser - peliohjelmointikehyksen arviointia
Luukkanen, Lauri (2015)
Luukkanen, Lauri
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061013093
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061013093
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutustua Phaser – peliohjelmointikehyksen käyttöön HTML5- ja JavaScript-ohjelmointikielillä toteutetuissa peleissä.
Tätä tarkoitusta varten luotiin muutama yksinkertainen verkkoselaimessa toimiva peli. Näistä peleistä opinnäytetyöhön valittiin kaksi, joissa käsitellään pelien perustoimintoja, kuten animaatio, törmäyksen tunnistus ja peliobjektien liikkuminen.
Pelit ohjelmoitiin Komodo Edit 8.5 – tekstieditorilla. Lopputuloksena syntyi kaksi peliä, joiden kehitys ja toiminnot on kuvattu tässä raportissa. Pelit eivät ole valmiita tai julkaisukelpoisia, mutta havainnollistavat Phaserin käyttöä.
Tätä tarkoitusta varten luotiin muutama yksinkertainen verkkoselaimessa toimiva peli. Näistä peleistä opinnäytetyöhön valittiin kaksi, joissa käsitellään pelien perustoimintoja, kuten animaatio, törmäyksen tunnistus ja peliobjektien liikkuminen.
Pelit ohjelmoitiin Komodo Edit 8.5 – tekstieditorilla. Lopputuloksena syntyi kaksi peliä, joiden kehitys ja toiminnot on kuvattu tässä raportissa. Pelit eivät ole valmiita tai julkaisukelpoisia, mutta havainnollistavat Phaserin käyttöä.