dc.contributor.author | Luukkanen, Lauri | - |
dc.date.accessioned | 2015-06-11T10:14:17Z | |
dc.date.available | 2015-06-11T10:14:17Z | |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2015061013093 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/96550 | |
dc.description.abstract | Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutustua Phaser – peliohjelmointikehyksen käyttöön HTML5- ja JavaScript-ohjelmointikielillä toteutetuissa peleissä.
Tätä tarkoitusta varten luotiin muutama yksinkertainen verkkoselaimessa toimiva peli. Näistä peleistä opinnäytetyöhön valittiin kaksi, joissa käsitellään pelien perustoimintoja, kuten animaatio, törmäyksen tunnistus ja peliobjektien liikkuminen.
Pelit ohjelmoitiin Komodo Edit 8.5 – tekstieditorilla. Lopputuloksena syntyi kaksi peliä, joiden kehitys ja toiminnot on kuvattu tässä raportissa. Pelit eivät ole valmiita tai julkaisukelpoisia, mutta havainnollistavat Phaserin käyttöä. | fi |
dc.description.abstract | The goal of this thesis is to look into and evaluate the use of the Phaser game programming framework in games that are programmed in HTML5 and JavaScript.
For this purpose a few browser games were created. Two of these games were selected to be used in this thesis. Creating the games involved the use of basic game elements such as animation, collision detection and the movement of the game objects.
The games were programmed with the Komodo Edit 8.5 text editor. The end result was two games. The development and functionalities of these games are described in this report. The games are not complete or ready for release but give some guidelines in the use of Phaser. | en |
dc.language.iso | fin | - |
dc.publisher | Turun ammattikorkeakoulu | - |
dc.rights | All rights reserved | - |
dc.title | Phaser - peliohjelmointikehyksen arviointia | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/483 | - |
dc.organization | Turun ammattikorkeakoulu | - |
dc.contributor.organization | Turun ammattikorkeakoulu | - |
dc.subject.keyword | peliohjelmointi | - |
dc.subject.keyword | peliohjelmointikehys | - |
dc.subject.keyword | Phaser | - |
dc.subject.specialization | Sähköisen liiketoiminnan järjestelmät | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Tietojenkäsittely|sv=Informationsbehandling|en=Business Information Technology| | - |
dc.subject.discipline | Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma | - |