Markkinoinnin kehittäminen, Verkkomarkkinointi ja sosiaalinen media : JA-KI Muutto Oy
Kahanpää, Timo (2015)
Kahanpää, Timo
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015091014508
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015091014508
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja tehostaa helsinkiläisen muuttoalan yrityksen JA-KI Muutto Oy:n markkinointia verkossa ja siellä nimenomaan sosiaalisessa mediassa. Työn tavoitteena oli löytää ja tuoda esille keinoja ja kehittämisehdotuksia, joiden avulla markkinointia verkossa voitaisiin tehostaa entisestään.
Opinnäytetyö tehtiin kehittämistehtävänä ja se jakautuu kahteen osaan: teoriaosaan ja kehittämisosaan. Teoriaosiossa käydään läpi eri lähteiden kautta ensin markkinoinnin näkökulmia. Tämän jälkeen keskitytään verkkomarkkinointiin ja etenkin sosiaaliseen mediaan. Kehittämisosiossa analysoidaan yrityksen tämänhetkistä markkinointia ja esitetään kehittämisehdotuksia verkkomarkkinointiin ja markkinointiin sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön tutkimuskeinoina käytettiin JA-KI Muutto Oy:n Toimitusjohtaja Olli Kuuselan kahta erillistä haastattelua, analysoitiin yrityksen nykyistä sähköistä markkinointia ja tehtiin koko yrityksen toimintaa käsittävä SWOT-analyysi.
Opinnäytetyön tuloksista ilmeni, että oikean tyyppinen markkinointi verkossa ja sosiaalisessa mediassa lisää yrityksen tunnettavuutta, kasvattaa sen näkyvyyttä, tuo lisää asiakkaita ja helpottaa yrityksen löydettävyyttä. JA-KI Muutto Oy:n tulisi kehittää ja lisätä markkinointiaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyö tehtiin kehittämistehtävänä ja se jakautuu kahteen osaan: teoriaosaan ja kehittämisosaan. Teoriaosiossa käydään läpi eri lähteiden kautta ensin markkinoinnin näkökulmia. Tämän jälkeen keskitytään verkkomarkkinointiin ja etenkin sosiaaliseen mediaan. Kehittämisosiossa analysoidaan yrityksen tämänhetkistä markkinointia ja esitetään kehittämisehdotuksia verkkomarkkinointiin ja markkinointiin sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön tutkimuskeinoina käytettiin JA-KI Muutto Oy:n Toimitusjohtaja Olli Kuuselan kahta erillistä haastattelua, analysoitiin yrityksen nykyistä sähköistä markkinointia ja tehtiin koko yrityksen toimintaa käsittävä SWOT-analyysi.
Opinnäytetyön tuloksista ilmeni, että oikean tyyppinen markkinointi verkossa ja sosiaalisessa mediassa lisää yrityksen tunnettavuutta, kasvattaa sen näkyvyyttä, tuo lisää asiakkaita ja helpottaa yrityksen löydettävyyttä. JA-KI Muutto Oy:n tulisi kehittää ja lisätä markkinointiaan verkossa ja sosiaalisessa mediassa.