Haku
Viitteet 1-5 / 5
Framtidens Maxinge: ett köpcentrum för upplevelser och social interaktion, som också erbjuder shopping?
(2022)
Syftet med denna studie var att få en bild av hur det framtida köpcentret ser ut och att få en bild av Maxinges kundkrets uppfattningar om nuläget och framtiden, för att ha ett beslutsunderlag för framtida investeringar. ...
Kompetensbaserad rekrytering - personlighetstest som en del i processen
(2023)
Vårt examensarbete undersöker hur en kompetensbaserad rekryteringsprocess går till samt om personlighetstester är en nödvändig del i processen. I denna rekryteringsprocess använder man sig av utvalda kompetenser för rollen, ...
CSRD i teori och praktik - Utveckling från frivillig redovisning till lagstadgad rapportering
(2023)
I detta arbete klargör vi skillnaden mellan hållbarhetsredovisning och hållbarhetsrapportering och arbetet omfattar utvecklingen av CSRD samt innebörden av det.
Användning av teknologi inom museiverksamhet: Hur påverkar teknologi upplevelsen och upplevelserummet?
(2024)
Teknologi genomgår en utveckling som revolutionerar många branscher. I detta arbete lyfts fram hur denna utveckling påverkar skapandet av upplevelsen inom museiverksamheten, speciellt med kopplingen till upplevelserummet. ...
Icke-verbal kommunikation - en hälsoresurs i vårdrelationen
(2025)
Bakgrund: En god kommunikation i vården möter olika hinder dagligen. När patienter och deras närstående befinner sig i en livsomställning ökar den icke-verbala kommunikationens betydelse. Att finna hälsan i form av olika ...