Lasten sisävaatteiden mitoituksen muokkaus Venäjän markkinoille : Case: Newtop Oy
Pekkala, Hanna (2015)
Pekkala, Hanna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111116226
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111116226
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia millä tavoin suomalainen ja venäläinen lasten sisävaatteiden mitoitus eroaa toisistaan ja mitkä ovat eroihin johtavat syyt. Tutkimuskohteina olivat 110 cm pituiset tyttö- ja poikalapset. Yhteistyöyrityksenä opinnäytetyössä toimi suomalainen vaatetusalan yritys Newtop Oy.
Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivisiin tutkimusmenetelmiin kuuluvaa strukturoitua teemahaastattelua sekä tapaustutkimusta. Tapaustutkimuksen tiimoilta luotiin esimerkkilapset.
Mittataulukoiden vertailussa saatiin selville, että mittaeroihin eivät johda niinkään lasten kokoerot vaan kulttuurierot ja kulutustottumukset.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä voidaan todeta, että siirryttäessä toisen maan markkinoille, on tehtävä paljon pohjatyötä ja tutkimusta. On selvitettävä tarkkaan kohderyhmä, sen tarpeet ja toiveet sekä eroavaisuudet oman maan mitoitukseen.
Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivisiin tutkimusmenetelmiin kuuluvaa strukturoitua teemahaastattelua sekä tapaustutkimusta. Tapaustutkimuksen tiimoilta luotiin esimerkkilapset.
Mittataulukoiden vertailussa saatiin selville, että mittaeroihin eivät johda niinkään lasten kokoerot vaan kulttuurierot ja kulutustottumukset.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä voidaan todeta, että siirryttäessä toisen maan markkinoille, on tehtävä paljon pohjatyötä ja tutkimusta. On selvitettävä tarkkaan kohderyhmä, sen tarpeet ja toiveet sekä eroavaisuudet oman maan mitoitukseen.