Kotisivut asiakashankinnan tukena : Case: Iikster Solutions
Raitanen, Tiina (2015)
Raitanen, Tiina
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015110916126
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015110916126
Tiivistelmä
Tämä ylemmän ammattikorkeakoulun opinnäytetyö käsittelee yksityisyrittäjän verkkosivujen suunnittelua. Kehittämishankeen toiminnallinen osuus aloitettiin vuoden 2015 huhtikuussa ja saatettiin loppuun saman vuoden elokuussa.
Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli suunnitella yksityisyrittäjälle verkkosivut asiakashankinnan tueksi. Hankkeen toisena tavoitteena oli pohtia, olisiko sisältömarkkinoinnista sosiaalisessa mediassa hyötyä verkkosivujen liikenteen kasvattamisessa. Työstä on rajattu pois muut asiakashankinnan ja verkkosivujen kävijämäärien kasvattamisen käsittelyn.
Kehittämishankkeen teoreettinen viitekehys koostuu verkkosivujen suunnitteluun ja hakukoneoptimointiin keskittyvästä kirjallisuudesta, sivuten sosiaalisen median käyttöä yritysmarkkinoinnissa sisältömarkkinoinnin kautta. Kehityshanketta tarkasteltiin viitekehyksessä käsitellyn SOSTAC-mallin pohjalta.
Kehityshankkeelle asetettiin numeerisia tavoitteita julkaistujen verkkosivujen kävijämäärien perusteella. Verkkosivujen julkaisun jälkeen kävijämääriä seurattiin parin kuukauden ajan ja seuranta-ajan päätyttyä kävijämäärät olivat pitkälti yltäneet annettuihin tavoitteisiin. Työssä päästiin myös siihen johtopäätökseen, että yrittäjä voisi hyötyä sisältömarkkinoinnista tarkoin kriteerein valituissa medioissa, tässä tapauksessa autoiluun keskittyvällä keskustelu-foorumilla.
Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli suunnitella yksityisyrittäjälle verkkosivut asiakashankinnan tueksi. Hankkeen toisena tavoitteena oli pohtia, olisiko sisältömarkkinoinnista sosiaalisessa mediassa hyötyä verkkosivujen liikenteen kasvattamisessa. Työstä on rajattu pois muut asiakashankinnan ja verkkosivujen kävijämäärien kasvattamisen käsittelyn.
Kehittämishankkeen teoreettinen viitekehys koostuu verkkosivujen suunnitteluun ja hakukoneoptimointiin keskittyvästä kirjallisuudesta, sivuten sosiaalisen median käyttöä yritysmarkkinoinnissa sisältömarkkinoinnin kautta. Kehityshanketta tarkasteltiin viitekehyksessä käsitellyn SOSTAC-mallin pohjalta.
Kehityshankkeelle asetettiin numeerisia tavoitteita julkaistujen verkkosivujen kävijämäärien perusteella. Verkkosivujen julkaisun jälkeen kävijämääriä seurattiin parin kuukauden ajan ja seuranta-ajan päätyttyä kävijämäärät olivat pitkälti yltäneet annettuihin tavoitteisiin. Työssä päästiin myös siihen johtopäätökseen, että yrittäjä voisi hyötyä sisältömarkkinoinnista tarkoin kriteerein valituissa medioissa, tässä tapauksessa autoiluun keskittyvällä keskustelu-foorumilla.