Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Leikkaus yksityispotilaana ja hänen kokemuksensa palveluprosessista : Terveystalon Pohjois-Suomen toimipisteissä

Kaiponen, Minna (2015)

 
Avaa tiedosto
Kaiponen_Minna.pdf (1.202Mt)
Lataukset: 


Kaiponen, Minna
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111316408
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin Terveystalon Pohjois-Suomen leikkausyksiköissä.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kerätä leikkaukseen tulevien potilaiden mielipiteitä palveluprosessista. Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa asiakkaiden aikaisempia kokemuksia, odotuksia sekä asiakkaiden taustaa ja mielipiteitä ympäristöstä ja oheispalveluista ja näiden mahdollisia vaikutuksia palveluprosessin kokemukseen. Tavoitteena on, että palautteen avulla voitaisiin edelleen kehittää palvelua.

Tietoperustassa käsiteltiin palveluprosessin käsitettä ja Terveystalon palveluprosessia leikkausasiakkaille. Lisäksi käsiteltiin asiakaspalautetta ja laatutyöskentelyä. Tutkimus on kvantitatiivinen kyselytutkimus, jossa kysymyslomakkeen kysymykset nousevat palveluprosessista. Kysely toteutettiin Webropol®-kyselyohjelmalla. Suostumukset kysyttiin kahden viikon aikana kaikissa yksiköissä. Suostuneille lähetettiin kysely sähköpostitse viikon kulutta leikkauksesta. Suostuneita potilaita oli 97, joista 52 potilasta vastasi kyselyyn

Aikaisemmilla kokemuksilla ei näyttänyt tämän aineiston perusteella olevan negatiivista vaikutusta palvelukokemukseen. Oheispalveluilla ja ympäristöllä ei ollut vaikutusta palvelukokemukseen eikä asiakkaiden taustalla näyttänyt vaikuttavan asiakaskokemukseen. Kaikilla asiakkailla oli joko positiivinen tai neutraali kuva yrityksestä etukäteen ja kokemukset olivat hyvin myönteiset.

Laajoja johtopäätöksiä aineistosta ei voi tehdä sen pienuuden vuoksi. Jatkossa tutkimuksen voisi toistaa, mutta mittaristoa kannattaisi hieman kehittää. Toinen vaihtoehto olisi tehdä laadullinen haastattelututkimus pienelle joukolla. Aineistoa voidaan käsitellä myös asiakaspalautteen muodossa ja tehdä korjauksia aineistossa esille tulleisiin kohtiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste