Näytä suppeat kuvailutiedot

Sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma : FitPit Oy

Martemaa, Nea (2016)

dc.contributor.authorMartemaa, Nea-
dc.date.accessioned2016-12-02T08:53:49Z
dc.date.available2016-12-02T08:53:49Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016120118622-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/118984
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön aiheena oli laatia sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma FitPit Oy:lle, erilaisia uinninopetuspalveluita tarjoavalle pienyritykselle. FitPit Oy harjoittaa toimintaansa pääkaupunkiseudun lisäksi myös Tampereella ja Turussa. Opinnäytetyön tavoite oli luoda selkeä, helposti toteutettavissa oleva sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka avulla toimeksiantajayritys pystyy tavoittamaan uusia asiakkaita sosiaalisen median välityksellä. Suunnitelmalla tavoitellaan uusien asiakkaiden lisäksi uusia seuraajia ja tykkääjiä yrityksen sosiaalisen median kanaviin. Opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen työ, joka muodostuu viitekehyksestä ja sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelmasta. Viitekehyksessä käsitellään markkinointiviestintää ja sen toteuttamisen pääkanavaa, sosiaalista mediaa. Lisäksi viitekehyksessä tarkastellaan internetiä markkinointialustana sekä sosiaalista mediaa osana yrityksen markkinointia. Markkinointiviestintää ja sosiaalista mediaa käsiteltäessä pyrittiin nostamaan esiin ne seikat, jotka olivat toimeksiantajayrityksen kannalta oleellisia. Suunnitelma on viitekehyksen aineiston pohjalta laadittu lyhyen ajanjakson sosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma, joka sijoittuu joulukuuhun 2016. Markkinointiviestinnän pääkanavana toimii yrityksen jo käyttämät sosiaalisen median kanavat, Facebook, Instagram sekä blogi. Koska markkinointiviestintäsuunnitelma on tarkoitettu ainoastaan FitPit Oy:n sisäiseen käyttöön, jätettiin se pois julkaistavasta opinnäytetyöstä. Pienenä yrityksenä toimeksiantajalla ei ole ollut resursseja panostaa sosiaaliseen mediaan, sen suunnitteluun tai toteuttamiseen. Nyt kun pohjustus on tehty ja suunta sosiaaliselle medialle on luotu, yrityksen on helppo lähteä parantamaan markkinointiviestintäänsä ja läsnäoloaan sosiaalisen median kanavissa. Suunnitelma tarjoaa toimeksiantajalle valmiit ohjenuorat markkinointiviestinnän toteuttamiseen.fi
dc.description.abstractThe purpose of this study was to create a social media marketing communications plan for FitPit Oy’s social media. FitPit Oy is a small business providing different kinds of swimming services. FitPit Oy operates not only in the Metropolitan area but also in Tampere and Turku. The primary aim of this thesis was to create a clear and concrete marketing communications plan that helps the case company to reach new customers through social media. Another aim was to get new followers and likes to the company’s social media channels. The thesis consists of a theoretical framework and the marketing communications plan for social media. The framework focused on marketing communications and its implementation in the social media. The framework also analysed the internet as a marketing platform and social media as a part of a company’s marketing. The marketing communications plan was based on the theoretical framework of this study. The plan is a short-term plan which is intended to be put into practice in December 2016. The main channels of marketing communications were the social media channels already in use, in other words the company’s Facebook, Instagram and blog. Because the marketing communications plan is intended only for FitPit Oy’s internal use, it was left out of the published thesis. As a small company, FitPit Oy does not have resources to invest in social media, its planning or its implementation. Now that the direction and the foundations for thecompany’s social media are created, it is easy for FitPit Oy to improve its marketing communications and especially its presence in the social media. The marketing communications plan provides the client company the direction of pursuing marketing communications.en
dc.language.isofin-
dc.publisherMetropolia Ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleSosiaalisen median markkinointiviestintäsuunnitelma : FitPit Oyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/228-
dc.organizationMetropolia Ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationMetropolia Ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordsosiaalinen media-
dc.subject.keywordmarkkinointiviestintä-
dc.subject.keywordmarkkinointiviestintäsuunnitelma-
dc.subject.keywordFacebook-
dc.subject.specializationMarkkinointi-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.disciplineLiiketalouden tutkinto-ohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot