• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • ePooki - Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut rinnakkaistallenteina
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • ePooki - Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut rinnakkaistallenteina
  • Näytä viite

Tukea tarvitsevan lapsen inklusiivinen toiminnallinen osallistuminen

Järnefelt, Kristine (2016)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
ePooki 34_2016 Tukea tarvitsevan lapsen inklusiivinen toiminnallinen osallistuminen.pdf (355.4Kt)
Lataukset: 


Järnefelt, Kristine
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-597-140-1

Lähdeviite:
Järnefelt K., (2016). Tukea tarvitsevan lapsen inklusiivinen toiminnallinen osallistuminen. , Honkanen, H. (toim.) 2016. Tehdään yhdessä ja opitaan toisilta – Osallisuus ja yhteistoiminta koulutuksen ja kuntoutuksen kehittämisessä. ePooki. Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 34. http://urn.fi/urn:isbn:978-951-597-140-1.. ePooki - Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 34/2016, Oulun ammattikorkeakoulu. URN:ISBN:978-951-597-140-1
Tiivistelmä
Artikkelissa käsitellään tukea tarvitsevan lapsen inklusiivista toimintaa ja osallistumista – lapsena toisten lasten joukossa. Aihe kumpuaa kasvatuksen ja kuntoutuksen yhteistyötä käsitelleestä väitöstutkimuksestani ”Että sais olla lapsena toisten lasten joukossa” – substantiivinen teoria erityistä tukea tarvitsevan lapsen toiminnasta ja osallistumisesta toimintaympäristöissään. Artikkelissa kuvautuu, miten väitöstutkimuksen teoreettinen malli muovautuu kasvatuksen, opetuksen ja kuntoutuksen käytännön yhteistyön välineeksi. Artikkeli nostaa keskiöön tukea tarvitsevan lapsen oman toimintansa ja osallistumisensa subjektina. Artikkelissa kuvataan myös, miten toiminnallisen osallistumisen mallin luotettavuutta testatataan käytännössä eri toimintaympäristöissä pilotoiden. Pilotointi toimii samalla toiminnallisen osallistumisen tutkivana kehittämistyönä. Artikkeli tuo lisätietoa tukea tarvitsevien lasten vanhemmille sekä kasvatuksen, opetuksen ja kuntoutuksen yhteistyötä tekeville ammattilaisille inkluusion toteutumisesta arjessa. Artikkeli haastaa myös tarkastelemaan tukea tarvitsevan henkilön toimintaa ja osallistumista elämän pituisena jatkumona siirtymineen. Tässä jatkumossa kasvatuksen,opetuksen sekä kuntoutuksen ammattilaisten sekä lähi-ihmisten yhteinen työ on keskeinen mahdollistaja ja edellytys.
Kokoelmat
  • ePooki - Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut rinnakkaistallenteina
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus