Haku
Viitteet 1-10 / 122
Erityistä tukea tarvitsevan rakennuusalan opiskelijan matematiikan opetus käytännön keinoin
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
ERITYISTÄ TUKEA TARVITSEVAN RAKENNUSALAN OPISKELIJAN MATE-MATIIKAN OPETUS KÄYTÄNNÖN KEINOIN – kehittämishankkeessa olen miettinyt matematiikan oppimisen vaikeuksia ja erityisen tuen tarpeellisuutta rakennusalan matematiikan ...
INO-menetelmä osana perehdyttämistä dementiayksikössä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Tämän kehittämishankkeen aihe, INO-menetelmän (itseneuvova opetus) käyttö osana perehdyttämistä dementiayksikössä, on syntynyt omasta tarpeestani kehittää ohjaustaitojani. Valitsemani dementiayksikön peitenimi on Lehmusmaja. ...
ManseSport-messut työelämälähtöisenä oppimisympäristönä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
MANSE SPORT-MESSUT TYÖELÄMÄLÄHTÖISENÄ OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ – kehittämishankkeessa oli tavoitteena suunnitella opiskelijoille oppimistapahtuma, jossa he voivat harjoitella myynti- ja markkinointitaitojaan. Siinä kerrotaan eri ...
Verkko-opiskelumateriaali Voimalaitoksen käyttäjän ammattitutkinnon osaan Esimiesvalmiudet ja toiminnan kehittäminen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Verkko-opiskelulla tarkoitetaan opiskelua, joka kokonaan tai osittain tapahtuu tietoverkossa. Verkossa tapahtuva opetus voi täydentää lähiopetusta, jolloin puhutaan monimuoto-opetuksesta tai opetus voi tapahtua kokonaan ...
Korpifilosofiasta kasvatussosiologiaan
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Kehittämishankkeeni tarkoitus on pohtia korpifilosofian kasvatuksellista näkemyksellisyyttä, verraten sitä nykypäivän kasvatussosiologiaan. Pyrin tuomaan esille ajatuksia ja kysymyksiä, onko entisajan ja nykypäivän ...
Sirkustaidot syrjäytymisen estämisen välineinä : Sosiaalisen sirkuksen äärellä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Osallistuin vuosina 2009-2010 Flamman jäsenenä ESR –hankkeeseen Sosiaalinen sirkus. Flamma on vuonna 2002 perustettu tamperelaisyhdistys, jonka tarkoituksena on edistää tuli- ja valotaidetta. Olen ryhmän perustajajäsen. ...
Sähkö- ja automaatiotekniikan perusosaamisen teollisen rakentamisen nuorten ammattiosaamisen näyttötehtävä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Vuonna 2006 opetussuunnitelmaperusteiseen ammattikoulutukseen tuli mukaan ammattiosaamisennäytöt. Näytöt pyritään pääsääntöisesti suorittamaan oppilaiden työssäoppimisjaksoilla, mutta aina tämä ei ole mahdollista. Jos ...
"Yhdessä kohti jotain hyvää" : Dialogiset vuorovaikutustaidot opettajan pedagogisena lähtökohtana
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Substanssiosaamisen lisäksi opettajalta vaaditaan yhä enemmän vuorovaikutus- ja itsetuntemustaitoja. Tässä selvityksessä tarkastellaan omaa opettajuutta vuorovaikutuksen näkökulmasta. Selvityksessä haluttiin selvittää ...
Kestävä kehitys ammatillisen kasvun osana sosiaali- ja terveysalalla
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Tarkastelen tässä kehittämishankkeessani kestävän kehityksen opetusta ammatillisen kasvun osana sosiaali- ja terveysalalla. Kestävä kehitys on kirjattu ammatillisten opintojen perusteisiin osaksi elinikäistä oppimista. ...
Projektipäällikön osaamisvaatimusten kartoittaminen ja osaamisen tunnistaminen maavoimien materiaalilaitoksen projektitoiminnassa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)
Projektipäällikön osaaminen – Mitä se on, miten se tunnistetaan? Keskeiset kysymykset kuvaavat sitä toimintaympäristöä, johon jokainen projektitoimintaa harjoittava organisaatio törmää päivittäin. Maavoimien materiaalilaitos ...