Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sisältömarkkinoinnin visuaaliset keinot : Opas infografiikkaan

Väyrynen, Kira (2017)

 
Avaa tiedosto
Vayrynen_Kira.pdf (2.208Mt)
Lataukset: 


Väyrynen, Kira
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120119307
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten infografiikkaa voidaan hyödyntää tehokkaasti osana sisältömarkkinointia. Työssä pyrittiin saavuttamaan kattava kokonaiskäsitys infografiikan lähtökohdista, toteutusmahdollisuuksista ja työvaiheista. Tärkeimmät havainnot tiivistettiin infografiikkaa sisältömarkkinoinnin keinona käsitteleväksi oppaaksi. Ohjeistus esittelee sisältömarkkinoinnin keskeiset periaatteet ja perustelee, miksi infografiikka on hyödyllinen ja tehokas sisältömarkkinoinnin keino.

Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jonka teoreettista viitekehystä varten haettiin tietoa alan ammattikirjallisuudesta, Internet-lähteistä ja tutkimusaineistosta. Infografiikan keskeisimpien elementtien määrittelyssä apuna käytettiin työtä varten toteutetun analyysityökalun kautta muodostettuja havaintoja.

Sisältömarkkinoinnin periaatteisiin syventymällä selvitettiin, millaisia tekijöitä sisällöntuotantoprosessissa on huomioitava myös infografiikan osalta. Nykymaailman muuttuneita olosuhteita tarkastelemalla löydettiin perusteita visuaalisen sisältömarkkinoinnin puolesta.

Opinnäytetyön johtopäätöksenä voitiin todeta, että infografiikka on joustava sisältömarkkinoinnin toteutusmuoto, joka soveltuu moneen eri käyttötarkoitukseen digitaalisessa toimintaympäristössä. Osana sisältömarkkinointia infografiikka osoittautui tehokkaaksi keinoksi erityisesti asiakkaiden sitouttamiseen, asiakashankintaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen. Kerätyn aineiston perusteella todettiin, että tuloksellisen sisältömarkkinoinnin toteuttaminen edellyttää suunnitelmallisuutta, pitkäjänteisyyttä ja mitattavien tavoitteiden asettamista sekä asiakaslähtöisen ajattelumallin omaksumista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste