Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Turvallinen kohtaaminen erityislapsiperheiden kanssa kasvattaa opiskelijoiden halua työskennellä erityislasten ja -perheiden parissa

Ikonen, Tiia; Lappalainen, Pirjo (2018)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
ePooki 50_2018.pdf (608.8Kt)
Lataukset: 


Ikonen, Tiia
Lappalainen, Pirjo
Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018100115542

Lähdeviite:
Ikonen T., Lappalainen P., (2018). Turvallinen kohtaaminen erityislapsiperheiden kanssa kasvattaa opiskelijoiden halua työskennellä erityislasten ja -perheiden parissa. , Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk. URN:NBN:fi:amk-2018100115542
Tiivistelmä
Satujen saaret -menetelmäpäivä on toiminnallinen päivän mittainen tapahtuma erityistä tukea tarvitsevien lasten perheille. Päivä tarjoaa perheille mahdollisuuden yhteisen päivän viettämiseen sekä erilaisten arkea tukevien, helposti käyttöön otettavien, menetelmien kokeilemiseen turvallisessa, esteettömässä ympäristössä.

Monelle opiskelijalle Satujen Saaret -menetelmäpäivä on ensimmäinen ammatillinen kohtaaminen erityislapsiperheiden kanssa. Hyvin valmisteltu ja kaikille turvalliseksi tehty ympäristö mahdollistaa sellaisen kohtaamisen erityislapsiperheiden kanssa, joka kasvattaa opiskelijoiden halua työskennellä erityislasten ja -perheiden kanssa. Kohtaamiset perheiden kanssa avaavat opiskelijoille parhaimmillaan perheiden arkea hyvin konkreettisella tavalla ja toimiminen yhdessä perheiden kanssa nosti esiin ammatillisen itsetunnon kasvua.

Syksyn mittainen prosessi antaa opiskelijoille vahvan kokemuksen niin moniammatillisesta työskentelystä kuin ryhmässä työskentelemisestä. Kaikilla opiskelijoilla on jonkinlainen teoreettinen perusta erityisen tuen tarpeista, perhetyöstä ja kuntoutuksesta, kuitenkin usein erilaisista näkökulmista. Toiminnan suunnittelu ja toteuttaminen antavat opiskelijoille mahdollisuuden kokea miten toiminnan järjestäminen vaatii jokaiselta osallistumista ja oman äänen kuuluviin tuomista.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste