Viimeksi lisätyt Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Viitteet 1276-1290 / 4789

    • 2D-grafiikan luominen mindfulness-mobiilipeliin 

      Kauppinen, Heli (2021)
      Opinnäytetyö on projektikuvaus työskentelystäni PORE-hankkeeseen liittyvässä Tietoisuuden saari-mobiilipeliprojektissa. Työn tilaajana toimii Kajaanin ammattikorkeakoulu. Tietoisuuden saari on nuorille suunnattu peli, ...
    • Pölynhallinta rakentamisen aikana 

      Leinonen, Joni (2021)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kattava tutkielma liittyen pölynhallintaan rakentamisen aikana, sisäilmastoluokkiin sekä kasvattaa omaa ammattitaitoa aiheesta. Tieto rakentamisessa syntyvien pölyjen vaaroista on ...
    • Timing ja sen yhteys jalkapallomaalivahdin heittäytymällä tapahtuvan torjuntasuorituksen nopeuteen 

      Jarva, Paavo (2021)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa, mitä on timing sekä millainen yhteys sillä on jalkapallomaalivahtien heittäytymällä tapahtuvan torjuntasuorituksen nopeuteen. Timing on jalkapallomaalivahtien käyttämä ...
    • Fotogrammetriastudion automatisointi 

      Mustakangas, Joni (2021)
      Fotogrammetria on tieteenala, jossa mitataan etäisyyksiä tarkastelemalla valokuvia. Moderneja tietokoneohjelmia käyttäen valokuvista saadaan luotua rekonstruktio kuvatusta tilasta tai kohteesta, jota voidaan käyttää useisiin ...
    • Vaatteiden mallintaminen hahmoille 

      Saloranta, Jyri (2021)
      Työ käsittelee realististen vaatteiden mallintamista hahmoille. Työssä käydään läpi erilaisia metodeja sekä ohjelmistoja ja niiden vahvuuksia sekä puutteita erityisesti realismia haettaessa. Työssä esitellään ohjelmistoja, ...
    • Customer Satisfaction Survey for LadyLine: case Kajaani and Iisalmi 

      Ivochkina, Evgeniia (2021)
      The commissioning party of the thesis was LadyLine fitness centers in Kajaani and Iisalmi. They offer services exclusively for women of different ages. The purpose of the thesis was to create and conduct a customer ...
    • Elämän loppuvaiheen hoito terveyskeskussairaalassa, opas omaisille 

      Borgström, Emilia (2021)
      Elämän loppuvaiheen hoito perustuu pitkälti ihmisen omiin toiveisiin ja tarpeisiin pitäen sisällään kokonaisvaltaisen hyvän hoidon, sekä henkisen ja hengellisen hyvinvoinnin. Elämän loppuvaiheen hoidossa tärkeässä roolissa ...
    • Vihollishahmon visuaalisen suunnittelun prosessi 3D-peliin 

      Verkkonen, Mari (2021)
      Opinnäytetyössä on tarkoituksena tutkia 3D-peliin tulevien vihollisten visuaalista hahmosuunnittelua ja sen prosessia siten, että vihollisten mekaniikat huomioidaan visuaalisen tarinankerronnan keinoin. Suuri osa saatavilla ...
    • Varjo AR/VR -lasien silmänliiketunnistusteknologian hyödyntäminen VR-peleissä 

      Ikävalko, Jukka (2021)
      Tämä opinnäytetyö tutkii Varjo XR-1 -virtuaalilasien sisältämän silmänliiketunnistuksen käyttömahdollisuuksia virtuaalipelien kehityksessä. Työn toimeksiantajana toimii Kajaanin ammattikorkeakoulussa Clever Simulation ...
    • Markkinointiviestinnän toimenpide-ehdotuksia LevelUp Oy:n tunnettuuden kasvattamiseksi 

      Salomaa, Rasmus (2021)
      LevelUp Oy:n hallituksen yhtenä asettamana tavoitteena oli LevelUp Oy:n tunnettuuden kasvattaminen markkinoinnin avulla. LevelUp Oy:llä ei ole käytössä digimarkkinointiviestintäsuunnitelmaa, joten suunnitelmalle on tarve, ...
    • Ensiapukoulutus Kainuun näkövammaisille 

      Asikainen, Juha (2021)
      Tiivistelmä Tekijä(t): Asikainen Juha Työn nimi: Ensiapukoulutus Kainuun näkövammaisille. Tutkintonimike: Sairaanhoitaja (AMK) Asiasanat: Ensiapu, koulutus, näkövammaisuus Opinnäytetyössä suunnittelin ja toteutin ...
    • Vertaistuen merkitys Parkinsonin taudissa 

      Ruuskanen, Johanna; Toivonen, Senni (2021)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä tietoa vertaistuen merkityksestä Parkinsonin tautia sairastaville sekä muille aiheesta kiinnostuneille. Tarkoituksena oli kuvailla Parkinsonin tautia sairastavan kokemuksia ...
    • Katsojainteraktiiviset pelit ja niiden historia 

      Ålander, Juhani (2021)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin katsojainteraktiivisia pelejä, niiden toteutustapoja, miten ne toimivat ilman internetiä ja miten ne toimivat nykyään. Tutkimuksen kohteisiin kuului mm. pelien toteutustavat, historia ja ...
    • Koneoppimisen hyödyntäminen Unity-pelimoottorissa 

      Huhta, Harri (2021)
      Työn avulla pyritään antamaan lukijalle tiivis tietopaketti koneoppimisesta ja sen hyödyntämisestä pelikehityksessä Unity-pelimoottorissa. Tarkoitus on antaa käytännön ohjeistusta koneoppimisen hyödyntämiseen soveltuvista ...
    • Osaamisen kartoittaminen Raute Oyj:ssä 

      Uppa, Marko (2021)
      Osaamisen hallinta on tärkeää, jotta organisaatiossa pystytään tekemään oikeita koulutus- ja rekrytointipäätöksiä. Tämä tarkoittaa sitä, että työntekijöiden osaamista täydennetään koulutuksilla, jotka kiinnostavat heitä ...