Haku
Viitteet 1-5 / 5
Det är viktigt att prata – varje dag. : Somaliska familjers syn på barn, fostran och samarbete med daghem
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2010)
Syftet med mitt examensarbete är att ur ett socialpedagogiskt perspektiv undersöka somaliska föräldrars syn på barn, fostran och samarbete med daghem. Jag vill också undersöka hur man kunde befrämja fostringsgemenskapen ...
Barns delaktighet med stöd av teknologin : Case: Medielek på daghem
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Samhället utvecklas konstant på den digitala fronten och därmed också kraven på indi-viders kunskap angående det. Digitaliseringen blir en naturlig del av vardagen allt tidi-gare i livet. Bevis på det syns till exempel i ...
Gruppverksamheters inverkan på psykiskt välbefinnande bland unga vuxna med ätstörningar
(Yrkeshögskolan Arcada, 2017)
Denna kvalitativa litteraturstudie handlar om gruppverksamheters inverkan på psykiskt välbefinnande bland unga vuxna med ätstörningar. Syftet med arbetet är att undersöka effekterna av gruppverksamhet samt lyfta fram det ...
Grupptheraplay som metod. En resurs för de professionella?
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2012)
Detta examensarbete söker svar på om grupptheraplay har varit till stöd i arbetet för de professionella att stöda barns delaktighet. För att uppnå syftet, utarbetas fem forsk-ningsfrågor; 1. Vad var det som motiverade ...
"Mor, lilla mor, vem är väl som du?" : En kvalitativ studie om anknytning enligt mödrars och utbildares syn på Maria akademi rf.
(Yrkeshögskolan Arcada, 2016)
Anknytningsteorin är en teori som handlar om nära och känslomässiga relationer samt deras betydelse för människans utveckling. Syftet med mastersarbetet var att belysa de erfarenheter som mammor och utbildare på Maria ...