Haku
Viitteet 1-7 / 7
Tillgängliga festivaler : En fallstudie om Ruisrock
(2020)
Uppdragsgivaren av det här examensarbetet, Vantaan Festivaalit Oy, som arrangerar festivalen Ruisrock, önskade utveckla tillgängligheten på festivalen. Tillgänglighet är ett begrepp som alla producenter inom konst- och ...
Produktion av holistiska välmåendefestivaler
(2020)
Mitt examensarbete handlar om hur man ordnar holistiska välmåendefestivaler i Finland. Arbetets syfte är att få en bättre översikt hur man skapar framgångsrika holistiska välmåendefestivaler. För att få svar på min ...
Kulturproducentens arbetsuppgifter i en sommarteater produktion : Sommarteaterproduktionen Äiti ja Gorilla
(2023)
Detta lärdomsprov utreder vilka arbetsuppgifter en kulturproducent har i en sommarteaterproduktion. Eftersom en kulturproducent kan ha flera olika uppgifter i en teaterproduktion är målet med detta lärdomsprov att få en ...
Kampanjplanering: Fallstudie Herkät Aistit - Känsliga Sinnen 2018
(2023)
Syftet med detta examensarbete är att planera och genomföra en kampanj Herkät Aistit - Känsliga Sinnen för individer som på grund av sin högkänslighet kan ha svårt att utföra vardagliga uppgifter såsom att handla i ett ...
Cultural Heritage in Transition: exploring the challenges of representing classical Indian dances in Finland
(2022)
This thesis examines the challenges of representing and reproducing classical Indian dances in Finland. These key cultural heritage art forms of India are constantly going through a transition in time and space. This study ...
Gör teater relevant igen: en intervjustudie om publikarbetet i svenskspråkiga teatrar
(2023)
Detta lärdomsprov behandlar publikarbetet och breddandet av publiksegmentet i tre olika helsingforsiska teatrar med främst en svenskspråkig repertoar. Teaterhistoria behandlas också liksom publikarbete som fenomen. Syftet ...
Hur använder bildkonstnärer i Finland sig av personligt varumärkesbyggande i dagens digitala värld?
(2023)
I dagens digitala samhälle kan sociala medier och andra onlineplattformar upplevas som nödvändiga för bildkonstnärer när det gäller att främja sitt konstnärsvarumärke och nå en bredare publik. Denna kvalitativa studie ...