Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Lasten ja nuorten mediakasvatus valistaa sosiaalisen median vaaroista

Veteli, Annika; Palokangas, Teemu (2019)

 
Avaa tiedosto
ePooki 22_2019.pdf (482.2Kt)
Lataukset: 

URI
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019041011694

Veteli, Annika
Palokangas, Teemu
Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk
2019
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904306897
Tiivistelmä
Artikkeli käsittelee esiteineille suunnattujen mediakasvatusmateriaalien tapaa määritellä sosiaalista mediaa asettamalle se erilaisiin kielellisiin kehyksiin. Nämä kehykset havaittiin soveltamalla kehystämisen teoriaa mediakasvatuskirjojen 54 alalukuun, jotka käsittelivät sosiaalista mediaa. Sosiaalisen median kehykset olivat sävyiltään joko varoittelevia, neuvovia, neutraaleja tai myönteisiä. Ongelmat ja mahdollisuudet yhdistettiin näiden kehyksien sisällä käyttäjiin, liikakäyttöön, medialukutaitoon, yksityisyyteen ja yhteisöllisyyteen. Mediakasvatusmateriaalit luovat negatiivista kuvaa sosiaalisesta mediasta keskittymällä määrittelemään ongelmia ja tuomaan esille kielteisiä piirteitä.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste